Vacip İle İlgili Ayetler Sadaka Vermek Vacipmidir

İsimli konu WH 'Kültür ve Sanat' kategorisinde, YBilgiNN üyesi tarafından 12 Temmuz 2013 tarihinde yazılmıştır. Vacip İle İlgili Ayetler Sadaka Vermek Vacipmidir hakkında bilgi ve tartışmalar.

  1. vacip ile ilgili ayetler ve sadaka vermek vacipmidir ile ilgili bu yazıda Vacip İle İlgili Ayetler Sadaka Vermek Vacipmidir hakkında kısa özet bilgiler bulabilirsiniz. İnşallah işinize yarayacağını düşünüyorum...Kültür ve Sanat paylaşım uzmanından...

    kurban kesmek sünnet midir bayram namazı sünnetmidir vacip ile ilgili şiir sadaka sünnet midir sadaka-i fıtır vermenin hükmü vacipmidir

    [​IMG]

    Kurban Hükmü Nedir?



    Kurbanın Hükmü Nedir?


    Kurban kesimi hakkında Kur-an'ı Kerim'de apaçık deliller olmasına rağmen islam alimleri tarafından sürekli tartışma konusu olmuştur ve ayrılıklar yaşanmıştır.

    Ebû Hanife'ye göre kurban vaciptir.

    Ebu Hanife Kurbanın vacip olmasını şu ayete dayandırmaktadır:"Rabbin için namaz kıl ve kurban kes"(8) âyet-i kerimesinin delâletiyle peygamberimizin :
    "Kimin hali vakti yerinde olur da kurban kesmezse namazgahımıza yaklaşmasın."(9) Hadisindeki vaid (korkutma) dır. Böyle bir korkutma ancak vacip olan bir ibadetin terki için yapılır. Yani İmam Azam demek istiyor ki, kurban vacip olmasaydı peygamberimiz onu terkedene böyle bir tehditte bulunmazdı.

    Kurban Sünnettir Diyenler


    Diğer mezheplerden Şâfiî, Mâliki ve Hanbelîler ile Hanefîlerden İmam Ebû Yusuf'a göre ise kurban vacip değil, sünnet-i müekkededir.(10)
    Diğer mezheplerin Kurbanın sünnet olduğunu söyleyenlerin dayandıkları delillerin bir kısmı aşağıdaki hadis-i şeriflerdir:
    Ümmü Seleme (r.a.)' den rivayete göre Peygamberimiz şöyle buyurmuştur:
    "Bilinen on gün girdiği vakit elinde kurbanı olup kurban kesmek isteyen kimse (bedeninden) asla bir kıl almasın, tek bir tırnak kesmesin."(11)
    Bu hadis-i şerifte Peygamberimiz kurbanı kişinin isteğine bırakmıştır. Bu ise onun vacip olmadığını gösterir.
    Bir başka hadis-i şerif ise meâlen şöyledir:
    "Üç şey vardır, bunlar bana farz, size nafiledir. Onlar da vitir, kurban ve kuşluk namazıdır."(12)

    İşte bu hüküm yani Kurbanın hükmü (yani vacip mi sünnet mi olduğu) hakkındaki bu farklı görüş ve içtihatlar sebebiyle; bir kimsenin zekât, hac, sadaka-i fıtır, ve kurban borcu olduğu halde vefat edip bu borçlarının ödenmesi için malının üçte birini vasiyet etse (ki ancak malının üçte birini vasiyet etmeye mezundur) malının üçte biri yeterse borçlarının tamamı ödenir. Malının üçte biri borçlarını ödemeye yetmediği takdirde önce zekât borcu ödenir. Çünkü borçların içerisinden önemli olanı zekâttır. Bu borcu ödendikten sonra malı artarsa haccı yaptırılır. Bundan sonra sadaka-i fıtır borcu ödenir. Daha sonra da malı kalırsa kurban borcu ödenir.
    Kurbanın Hükmü

    İslâm alim ve müçtehitleri kurbanın hükmü hakkında farklı içtihatlarda bulunmuşlardır.

    İmam Azam Ebû Hanife'ye göre kurban vaciptir. Delili de:"Rabbin için namaz kıl ve kurban kes"(8) âyet-i kerimesinin delâletiyle peygamberimizin :
    "Kimin hali vakti yerinde olur da kurban kesmezse namazgahımıza yaklaşmasın."(9) Hadisindeki vaid (korkutma) dır. Böyle bir korkutma ancak vacip olan bir ibadetin terki için yapılır. Yani İmam Azam demek istiyor ki, kurban vacip olmasaydı peygamberimiz onu terkedene böyle bir tehditte bulunmazdı.

    Şâfiî, Mâliki ve Hanbelîler ile Hanefîlerden İmam Ebû Yusuf'a göre ise kurban vacip değil, sünnet-i müekkededir.(10)
    Kurbanın sünnet olduğunu söyleyenlerin dayandıkları delillerin bir kısmı aşağıdaki hadis-i şeriflerdir:
    Ümmü Seleme (r.a.)' den rivayete göre Peygamberimiz şöyle buyurmuştur:
    "Bilinen on gün girdiği vakit elinde kurbanı olup kurban kesmek isteyen kimse (bedeninden) asla bir kıl almasın, tek bir tırnak kesmesin."(11)
    Bu hadis-i şerifte Peygamberimiz kurbanı kişinin isteğine bırakmıştır. Bu ise onun vacip olmadığını gösterir.
    Bir başka hadis-i şerif ise meâlen şöyledir:
    "Üç şey vardır, bunlar bana farz, size nafiledir. Onlar da vitir, kurban ve kuşluk namazıdır."(12)

    Kurbanın hükmü (yani vacip mi sünnet mi olduğu) hakkındaki bu farklı görüş ve içtihatlar sebebiyle; bir kimsenin zekât, hac, sadaka-i fıtır, ve kurban borcu olduğu halde vefat edip bu borçlarının ödenmesi için malının üçte birini vasiyet etse (ki ancak malının üçte birini vasiyet etmeye mezundur) malının üçte biri yeterse borçlarının tamamı ödenir. Malının üçte biri borçlarını ödemeye yetmediği takdirde önce zekât borcu ödenir. Çünkü borçların içerisinden önemli olanı zekâttır. Bu borcu ödendikten sonra malı artarsa haccı yaptırılır. Bundan sonra sadaka-i fıtır borcu ödenir. Daha sonra da malı kalırsa kurban borcu ödenir.
    12 Temmuz 2013
    #1
  2. Vacip İle İlgili Ayetler Sadaka Vermek Vacipmidir Cevapları

soru sor

Vacip İle İlgili Ayetler Sadaka Vermek Vacipmidir

Alakalı Aramalar:

  1. vacip ile ilgili ayet

    ,
  2. vacip ile ilgili ayetler

    ,
  3. sadaka farz vacip sünnet mi

    ,
  4. sadaka vacip mi sünnet mi,
  5. sadaka vermek sünnet midir