Csharp Yardım

İsimli konu WH 'Programlama' kategorisinde, lucretius üyesi tarafından 25 Nisan 2013 tarihinde yazılmıştır. Csharp Yardım hakkında bilgi ve tartışmalar.

  1. 1 a) Butona basıldığında 1-49 arasında 6 farklı rastgele sayı üreterek bir dizi değişkenine yerleştiren c# kodları.(Aynı sayıdan 2 tane olmayacak)

    b) Butona basıldığında a seçeneğindeki üretilen sayıyı listBox1’e ekleyen c# kodu.

    2) textBox1‘e girilen sayının basamaklarının toplamını bularak bir mesaj penceresinde yazdıran program.

    3) Üç textBox’a girilen sayılardan en büyüğünü, en küçüğü ve ortanca sayıları bularak mesaj penceresinde yazdıran program.

    4) textBox1 ve texBox2 ye girilen vize ve final notlarına göre ağırlıklı ortalamasını (vize:%40,final:%60) bulup Formun başlığında yazan program parçasını yazı. Notlar eksik veya sayısal olmayan bir veri girilmesi durumunda hata yakalama yöntemiyle uyarı verecektir.

    Yardımcı olabilecek notlar;
    Private void button1_Click(object sender,EventArgs e)
    Random.Next()
    Random.Next(int maxvalue)
    Random.Next(int minvalue,int maxvalue)
    MessageBox.Show(string text)

    25 Nisan 2013
    #1
  2. Csharp Yardım Cevapları

  3. 1- Bir butona basıldığında 1-49 arasında 6 farklı rastgele sayı üreterek bir dizi değişkene yerleştiren program parçasını yazınız. (aynı sayıdan 2 tane olmayacak)

    2-Bir butona basıldığında a seçeneğinde üretilen sayıları listBox’a ekleyen programı yazınız.

    3-TextBox’a girilen sayının basamaklarının toplamını bularak bir mesaj penceresinde yazdıran programı yazın. (örnek giriş: 1453 çıkış:’1453’ sayısının rakamları toplamı 13 dür.)

    4-TextBox1 ve textBox2 ye girilen vize ve final notlarına göre ağırlıklı ortalamasını (vize %40, final %60) bulup formun bağlığında yazan program parçasını yazın.
    Notlar eksik veya sayısal olmayan bir veri girilmesi durumunda hata yakalama yöntemi ile uyarı verecektir.

    1. private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {
    Random yeni = new Random(); //1
    listBox1.Items.Clear(); //2
    int RastgeleSayi = yeni.Next(1, 49); //3
    int[] FarkliSayilariTut = new int[6]; //4
    FarkliSayilariTut[0] = RastgeleSayi; //5
    for (int i = 1; i < FarkliSayilariTut.Length; i++) //6
    {
    RastgeleSayi = yeni.Next(1, 49); //7
    for (int j = 0; j < i; j++) //8
    {
    if (FarkliSayilariTut[j] == RastgeleSayi) //9
    {
    i--; //10
    break; //11
    }
    else
    {
    FarkliSayilariTut = RastgeleSayi; //12
    }
    }
    }
    listBox1.Items.Clear();
    for (int i = 0; i < 6; i++)
    {
    listBox1.Items.Add(FarkliSayilariTut.ToString()); //13
    }
    }

    //1 – Random classini kullanabilmem için yeni adinda bir yavru degisken olusturdum.
    //2- Her butona bastigimda listboxu temizlemesini istedim.
    //3- (1-49 dahil) arasinda bir sayi üretmesini istiyorum ve bunu RastgeleSayi adinda bir degiskende tutuyorum
    //4- int türünde bir dizi tanimladim. 6 adet sayi üretecegim için eleman sayisini 6 olarak belirledim.
    //5- Dizinin 0. Elemanina rastgele bir sayi atadim. Bunu neden dongü içerisinde degilde burada yaptigima deginecegim.
    //6- 1 den baslayan ve 5 a kadar devam eden bir for dongüsü tasarladim. 1 den baslamamin nedeni dizinin 0. Elemanina zaten bir deger atadigimdi.
    //7- Bu kez döngümün içinde (1-49) arasi rastgele sayi ürettim ve bunu degiskenime atadim.
    //8- Bu for döngüsünü ise diziye o ana kadar atilan sayilari gezebilmem için tasarladim.
    //9- Diziye atilan tüm elemanlari tek tek geziyorum ve eger yeni üretilen sayi diziye daha -önce atilmissa asagidaki islemleri yaptiriyorum.
    //10- i sayisini bir azaltarak ayni attigi sayiyi degistirebilme imkani veriyorum.
    //11- Ayni sayiyi buldugumuz için artik döngüyü devam ettirmesinin bir anlami yok ve asagidaki kod satirlarina bakmasini istemiyorum ve içinde bulundugu for dongusunu break komutuyla bitiriyorum.
    //12- Eger yeni üretilen sayi daha önce üretilenlere esit degilse onu dizimize aktariyoruz.
    //Not: Simdi gelelim neden dizinin 0. Elemanina sayiyi, döngüde degil de daha önce attik. Döngüde atsaydik i yi 0 dan baslatmamiz gerekirdi ve bu durumda 2. Döngüdeki j de 0 dan basladigi için j < i sartina uymayacakti ve döngüye hiç girmeyecegi için dizinin 0. Elemanina her zaman için 0 sayisini atayacakti. Bunun önüne geçebilmek için döngüde degil de daha önce atamasini yaptik.
    //13- Tekrar bir for döngüsüyle dizideki tüm elemanlari listboxa aktardik.
    //NOT:BUNU LİSTBOXA DEĞİLDE DİZİ DEĞİŞKENİNE EKLERSİNİZ BEN SAYILARI GÖRMEK İÇİN LİSTBOXA ATADIM.

    2.

    3.private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {
    int sayi = int.Parse(textBox1.Text);
    int topla = 0;
    for (int i = 0; i < sayi.ToString().Length; i++)
    {
    int toplanacakSayi = int.Parse(sayi.ToString().Substring(i, 1));
    topla += toplanacakSayi;
    if (i == sayi.ToString().Length - 1)
    label1.Text += toplanacakSayi.ToString();
    else
    label1.Text += toplanacakSayi.ToString() + " + ";
    }
    label1.Text += " = " + topla.ToString();
    }

    4.private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {
    int vize, final;
    double ort;
    try
    {


    vize = Convert.ToInt32(textBox1.Text);
    final = Convert.ToInt32(textBox2.Text);
    if (vize >= 0 && vize <= 100)
    {
    if (final >= 0 && final <= 100)
    {
    ort = vize * 0.4 + final * 0.6;
    this.Text = ort.ToString();
    }
    }
    else
    MessageBox.Show("Sayılar 1-100 arasında olmalıdır!");
    }
    catch
    {
    MessageBox.Show("Sayı Giriniz ve Eksik Girmeyiniz!");
    }


    }
    26 Nisan 2013
    #2
soru sor

Csharp Yardım

Alakalı Aramalar:

  1. rastgele on sayi tanimlayip en buyugunu ve en kucugunu bulan program c#