Okul Klüpleri yönetmeliği - Öğrenci Klüpleri Yöetmeliği

İsimli konu WH 'Eğitim Kültür' kategorisinde, ziyaaktas üyesi tarafından 4 Aralık 2007 tarihinde yazılmıştır. Konu Özeti: Okul Klüpleri yönetmeliği - Öğrenci Klüpleri Yöetmeliği. Okul Klüpleri yönetmeliği - Öğrenci Klüpleri Yöetmeliği Yönetmelik Millî Eğitim Bakanlığından: Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim... okul Okul ...

  1. Okul Klüpleri yönetmeliği - Öğrenci Klüpleri Yöetmeliği

    Yönetmelik
    Millî Eğitim Bakanlığından:
    Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim
    Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği

    BİRİNCİ BÖLÜM​
    Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar​
    Amaç
    Madde 1 — Bu Yönetmeliğin amacı, resmî, özel ilköğretim ve orta öğretimde ders programlarının yanında öğrencide kendine güven ve sorumluluk duygusu geliştirmeye, yeni ilgi alanları ve beceriler oluşturmaya yönelik bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda öğrenci kulübü ile toplum hizmeti çalışmalarıyla ilgili iş ve işlemleri düzenlemektir.
    Kapsam
    Madde 2 — Bu Yönetmelik, resmî, özel ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında, bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda yapılacak etkinliklerle törenler ve diğer çalışmaların düzenlenip yürütülmesiyle ilgili esasları kapsar.
    Dayanak
    Madde 3 — Bu Yönetmelik, 14/6/1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanununun 62 nci maddesi, 30/4/1992 tarihli ve 3797 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunun 2 nci maddesi, 5/6/1961 tarihli ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanununun 11 inci maddesi, 5/6/1986 tarihli ve 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanununun 11 inci maddesi ile 8/6/1965 tarihli ve 625 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanununun 2 nci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
    Tanımlar
    Madde 4 — Bu Yönetmelikte geçen;
    a) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
    b) Bakan: Millî Eğitim Bakanını,
    c) Kurum: Resmî, özel ilköğretim ve orta öğretim kurumları ile diğer yaygın eğitim kurumlarını,
    d) Müdür: Resmî, özel ilköğretim ve orta öğretim ile yaygın eğitim kurumu müdürlerini,
    e) Sosyal Etkinlik: Öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarını,
    f) Öğrenci Kulübü: Öğrencilerin öğrenimleri boyunca bilimsel, sosyal,
    kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda okul içi ve okul dışı etkinliklerde bulunmalarını sağlamak amacıyla oluşturulan grubu,
    g) Toplum Hizmeti: Öğrencilerin, yaş ve bilgi seviyesine uygun olarak her türlü toplum ve çevre sorunlarının çözümüne katkı sağlamak amacıyla yapacakları çalışmaları,
    h) Danışman Öğretmen: Öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarının rehberlik, danışmanlık ve gözetim görevini yürüten öğretmeni veya öğretmenleri,
    ı) Gönüllü Veli: Öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarına katkı sağlayan veli veya velileri,
    j) Sosyal Etkinlikler Kurulu: Sosyal etkinlikler kapsamındaki öğrenci kulübü ve toplum hizmeti faaliyetlerini koordine etmek amacıyla oluşturulan kurulu
    ifade eder.
    Sosyal Etkinliklerin Amacı
    Madde 5 — Sosyal etkinliklerin amacı, Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkelerine uygun olarak; öğrencilerin Atatürk İlke ve İnkılâplarına, Anayasanın başlangıcında ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı yurttaşlar olarak yetişmelerine, yeteneklerini geliştirerek gerekli donanımı kazanmalarına katkıda bulunmaktır.
    Bu amaçla öğrencilere;
    a) İnsan haklarına ve demokrasi ilkelerine saygı duyabilme,
    b) Kendini tanıyabilme, bireysel hedeflerini belirleyebilme, yeteneklerini geliştirebilme, bunları kendisinin ve toplumun yararına kullanabilme,
    c) Çevreyi koruma bilinciyle hareket edebilme,
    d) Kendine ve çevresindekilere güven duyabilme,
    e) Planlı çalışma alışkanlığı edinebilme, serbest zamanlarını etkin ve verimli değerlendirebilme,
    f) Girişimci olabilme ve bunu başarı ile sürdürebilme, yeni durum ve ortamlara uyabilme,
    g) Savurganlığı önleme ve tutumlu olabilme,
    h) Bireysel farklılıklara saygılı olabilme; farklı görüş, düşünce, inanç, anlayış ve kültürel değerleri hoşgörü ile karşılayabilme,
    ı) Aldığı görevi istekle yapabilme, sorumluluk alabilme,
    j) Bireysel olarak veya başkalarıyla iş birliği içinde çevresindeki toplumsal sorunlarla ilgilenebilme ve bunların çözümüne katkı sağlayacak nitelikte projeler geliştirebilme ve uygulayabilme,
    k) Grupça yapılan görevleri tamamlamak için istekle çalışabilme ve gruba karşı sorumluluk duyabilme
    gibi tutum, davranış ve becerilerin kazandırılmasına çalışılır.
    İlkeler
    Madde 6 — Öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarında katılımcılık, planlılık, süreklilik, üretkenlik, gönüllülük ve iş birliği temel ilkedir.
    Bu ilkeler doğrultusunda;
    a) İlköğretim ve orta öğretimde öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarının, öğrencilerin gelişim seviyesine göre belirlenmesine,
    b) Çevresine duyarlı ve liderlik özelliklerine sahip bireyler olarak yetişmelerine, ilgi ve istidatlarını geliştirmelerine,
    c) Demokratik yurttaşlık bilincini geliştirebilecek eğitim uygulamalarının, hayatın tüm alanlarına yayılarak yapılacak çalışmaların okul içi ve okul dışı etkinlikleri içermesine,
    d) Öğrencilerin toplumsal hayata, sorunların çözümüne, yerel düzeyde katılımına ve yöneltici projeler hazırlamaya özendirilmesine,
    e) Her bireyin topluma katkı sağlayabileceği göz önüne alınarak tüm etkinliklerde geniş katılımın sağlanmasına,
    f) Öğrencilerin yönlendirilmelerine ve kariyer gelişimlerinin desteklenmesine,
    g) Sosyal etkinlik çalışmalarının planlanması ve yürütülmesinde öğrencilerin ilgi, istek, yetenek ve ihtiyaçları ile çevrenin imkân ve şartlarının göz önünde tutulmasına,
    h) Etkinliklerde verimi sağlamak için okul ve halk eğitim merkezlerinde oluşturulan öğrenci kulüpleri arasında ortak çalışmalar yapılmasına ve bunların imkânlarından yararlanılmasına,
    ı) Çalışmaların daha çok ders dışı zamanları kapsayacak ve değerlendirecek şekilde planlanıp uygulanabilmesine,
    j) Ders programlarının göz önünde bulundurularak desteklenmesine,
    k) Yurt içinde veya yurt dışında bulunan okullardaki öğrenciler ile ortak çalışmalar yapmalarına,
    l) Engelli öğrencilerin öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarına ilgi ve istekleri doğrultusunda etkin olarak katılabilmeleri için gerekli ortam ve şartların sağlanmasına,
    m) Sosyal etkinlik çalışmalarının danışman öğretmenlerin gözetiminde kulüp üyesi öğrencilerle planlanıp yürütülmesine,
    n) Çalışmalarda resmî, özel sivil toplum kurum ve kuruluşlarıyla öğrenci ve veli iş birliğinin sağlanmasına,
    o) Sosyal etkinliklerle öğrencilerin estetik, etik ve duygusal yönden gelişmelerinin sağlanmasına
    özen gösterilir.
    Esaslar
    Madde 7 — Sosyal etkinlik çalışmaları aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde yapılır;
    a) Danışman öğretmenler, ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda ders yılı başında yapılan öğretmenler kurulunda belirlenir. Gerektiğinde bir öğrenci kulübüne veya toplum hizmeti çalışmasına birden fazla öğretmen görevlendirilebileceği gibi bir öğretmene birden fazla öğrenci kulübü veya toplum hizmeti çalışmasında da görev verilebilir. Ders yılı içinde kurulması istenen öğrenci kulüplerine de danışman öğretmenler ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda okul müdürünce görevlendirilir.
    b) Sosyal etkinlikler, okul yönetimi ve velilerin iş birliği ile okul içi ve okul dışı imkânlardan yararlanılarak öğrenci kulüpleri ve toplum hizmeti kapsamında yürütülür.
    c) Proje önerileri, çevrede bulunan sivil toplum kuruluşları ile kişi veya diğer kurum ve kuruluşlara götürülerek katkıları istenebilir.
    d) Danışman öğretmen okul dışından sağlanacak desteklerle ilgili olarak sosyal etkinlikler kurulunu bilgilendirir ve okul müdürünün olurunu alır.
    e) Sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerinin yanında gönüllü veliler de sosyal etkinlikler çalışmalarına katılarak öğrencilere yardım ve rehberlikte bulunurlar.
    f) Sosyal etkinlikler kapsamında yapılan çalışmalarla ilgili giderler, okul-aile birliklerince veya projeye destek veren kurum/kuruluşlarca sağlanır.
    g) Öğrencilerin sosyal etkinlikler kapsamında yapacakları çalışmaları sonuçlandırıp sonuçlandırmadığı, karnelerde düzenlenecek "Sosyal Etkinlik" bölümüne "TAMAMLANDI", "TAMAMLANMADI" şeklinde yazılarak gösterilir.
    h) Sosyal etkinlikler; öğrenci, sınıf öğretmeni, sınıf/şube rehber öğretmeni tarafından Sosyal Etkinlikler Öğrenci Değerlendirme Formu (EK-7) ve Sosyal Etkinlikler Danışman Öğretmen Değerlendirme Formu (EK-8) na göre değerlendirilir. Bu değerlendirmenin sonucu öğrenci dosyasındaki ilgili bölüme işlenir.
    ı) Çalışmalar için Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı (EK-3) veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formundan (EK-4) hangisinin düzenleneceğine bu çalışmalarda görev alan öğrencilerle danışman öğretmenler birlikte karar verir. Çalışmaların projelendirilmesi hâlinde Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunun yanı sıra, Sosyal Etkinlikler Proje Uygulama Takvimi (EK-6) hazırlanır ve çalışmaların sonunda Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporu (EK-5) düzenlenir. Tüm çalışmalar, sosyal etkinlikler kurulu ve okul müdürlüğünce onaylandıktan sonra uygulamaya konulur.
    Sosyal Etkinlikler Kurulu
    Madde 8 — Sosyal etkinlikler kurulu, müdürün görevlendireceği bir müdür yardımcısının başkanlığında danışman öğretmenlerin aralarından seçecekleri bir danışman öğretmen, kulüp temsilcilerinin aralarından seçecekleri üç öğrenci ile okul-aile birliğini temsilen iki veliden oluşur.
    Kurul, kulüp ve toplum hizmeti kapsamındaki etkinliklerin verimli bir şekilde yürütülmesi için danışman öğretmenler, öğrenciler, gönüllü veliler ve diğer öğretmenlerle iş birliği içinde çalışmaları koordine eder. Okul dışı etkinliklerde ilgili birimlerle iş birliği yaparak bu çalışmaların yürütülmesi için gerekli tedbirleri alır.
    Gönüllü Velilerin Belirlenmesi
    Madde 9 — Öğretim yılı başındaki okul-aile birliği toplantısında, gönüllü velilerin görev ve sorumluluklarının tanıtımından sonra, öğrencilerin sosyal etkinlik çalışmalarına yardımcı olacak gönüllü velilerin seçimi yapılır. Aynı toplantıda Gönüllü Veli Başvuru Formları (EK-10) dağıtılır ve bu formların doldurularak daha sonra kurulacak olan sosyal etkinlikler kuruluna teslim edilmesi istenir.
    Naklen gelen öğrencilerin velilerinin de Kurulca uygun görüldüğü takdirde sosyal etkinlik çalışmalarına katılması sağlanır.
    Veli olmadığı hâlde bu çalışmalara gönüllü olarak katılmak isteyenlerin de Gönüllü Veli Formunu doldurarak okula başvurusu istenir. Uygun görülmesi hâlinde gönüllü veli olarak çalışmaları sağlanır.
    İKİNCİ BÖLÜM​
    Kulüpler ve Çalışma Esasları​
    Öğrenci Kulübü
    Madde 10 — Okul açıldıktan ve sınıf temsilcileri seçildikten sonra en kısa sürede; sınıf temsilcileri ile okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin katılacağı toplantıda kurumun türüne, seviyesine, imkân ve şartlarına; çevrenin ekonomik, sosyal, kültürel ve coğrafi özelliklerine göre (EK-1) de yer verilen öğrenci kulüplerinden gerekli görülenlerine ya da öğrencilerin istekleri doğrultusunda farklı kulüplerin kurulmasına karar verilir.
    Ayrıca kulüplerin oluşturulması sırasında aşağıdaki alanlar da göz önünde bulundurularak;
    a) Zekâ oyunları (satranç, bilardo gibi),
    b) Aileye ve çevreye ekonomik katkıda bulunma (ipek böceği, mantar, kümes hayvanı yetiştirmek, halı, kilim, kumaş dokumak, turist rehberliği yapmak gibi),
    c) Millî ve insanî değerleri tanıma ve tanıtma (eski eserleri, yazma kitap ve levhaları toplamak, ören yerlerini incelemek, millî folklor ürünlerini araştırmak, öğrenmek ve derlemek)
    amaçlı öğrenci kulüpleri de kurulabilir.
    Konuları birbirine yakın olan kulüpler ayrı ayrı kurulabileceği gibi birleştirilerek de yeni öğrenci kulüpleri oluşturulabilir.
    Öğrenci Kulübü Çalışma Esasları
    Madde 11 — Öğrenci kulübü çalışmalarının yürütülmesinde aşağıdaki hususlara uyulur;
    a) Öğrenci kulübü ile ilgili işlerin planlanması, yürütülmesi öğrencilerce yapılır.
    b) Sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenleri, belirlenen öğrenci kulüplerinin tanıtımını, amaçlarını, çalışma esaslarını, öğrencilere kulübü seçmeden önce açıklar.
    c) Öğrencilerin ilgi duydukları en az bir öğrenci kulübüne üye olmaları esastır. Her öğrenci, bir öğrenci kulübü üyesi olmakla birlikte, isterse sınıf öğretmeni ve sınıf/şube rehber öğretmeninin bilgisinde diğer bir öğrenci kulübüne ve etkinliklerine de katılabilir. Bu çalışmaların koordinasyonu sosyal etkinlikler kurulunca sağlanır.
    d) Sınıf öğretmeni ile sınıf/şube rehber öğretmenleri, sınıflarında oluşturulan öğrenci listesinin bir örneğini danışman öğretmene, bir örneğini de okul yönetimine verir.
    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM​
    Toplum Hizmeti ve Çalışma Esasları​
    Toplum Hizmeti
    Madde 12 — Öğrencilerin; ailesine, çevreye ve topluma duyarlı, gönüllü çalışma bilincine sahip, sorun çözen ve çözüm üreten, resmî, özel, sivil toplum kurum ve kuruluşları ile iş birliği içinde çalışma becerilerini geliştirmiş birer fert olarak yetişmeleri için toplum hizmeti çalışmalarına yer verilir.
    Toplum hizmeti çalışmaları, öğrencilerin yaş ve bilgi seviyelerine uygun öğrenci kulübü çalışmaları kapsamında, ayrı olarak veya bireysel olarak ya da grupla hazırlanacak çalışma planlarına ve projelere göre yaptırılır.
    Toplum hizmeti;
    a) Velilerin okulla iş birliğini artırmaya yönelik çalışmalar yapmak,
    b) Okulu ve çevresinin güzelleştirilmesi, bakım ve onarımının yaptırılması yönünde çalışmalar yapmak,
    c) Kendi okulunun veya imkânları yetersiz diğer okulların kitap, araç-gereç ve ihtiyaçlarını gidermek için kampanyalar düzenlemek,
    d) Alt ve diğer sınıflardaki öğrencilerin ders, ödev ve proje çalışmalarına yardımcı olmak,
    e) Toplumda Türkçe’yi doğru, güzel, etkili kullanma bilincini geliştirme ve kitap okuma alışkanlığını kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak,
    f) Çevreyi korumak, güzelleştirmek, parklar oluşturmak, tarihî ve kültürel değerlerimizi korumak ve yaşatmak için çalışmalarda bulunmak,
    g) Toplum kurallarına uyulması için öğrencileri ve halkı bilinçlendirme çalışmaları yapmak,
    h) Trafik kurallarına uyulması için öğrencileri ve halkı bilinçlendirme çalışmaları yapmak,
    ı) Okul bahçesini, çevreyi, boş arazi ve alanları ağaçlandırmak, erozyonla mücadele etmek, yok olmaya yüz tutmuş bitki türlerini korumak ve yetiştirmek için çalışmalar yapmak,
    j) İhtiyaç sahibi insanlara yardımcı olmak,
    k) Çevrelerindeki yaşlı ve bakıma muhtaç insanlara günlük işlerinde yardımcı olmak,
    l) Huzur evlerinde ve çocuk yuvalarındaki insanların hayatlarını kolaylaştırıcı, onların toplumla kaynaşmalarını sağlayıcı çalışmalar yapmak,
    m) Kimsesiz, engelli ve sokakta yaşayan çocuklara yardımcı olmak,
    n) Sosyal hizmet amaçlı sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarına destek sağlamak
    gibi etkinlikleri kapsar.
    Toplum Hizmeti Çalışma Esasları
    Madde 13 — Toplum hizmeti çalışmalarında aşağıda belirtilen hususlar esas alınır.
    a) Öğrenciler, bireysel olarak veya grup hâlinde yapacakları toplum hizmeti çalışmalarına Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunu hazırlayıp danışman öğretmenlerine onaylattıktan sonra başlarlar. Projelerini tamamladıklarında Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporunu danışman öğretmene verirler.
    b) Öğrenci kulübü çalışmaları kapsamında yapılacak toplum hizmeti çalışmaları da kulüp çalışmaları kapsamında hazırlanacak Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunda belirtilir, gerekli onaylar alındıktan sonra uygulamaya konur.
    c) Öğrenciler, ilköğretim kurumlarının 1 inci, 2 nci ve 3 üncü sınıflarında yılda 15 saat, 4-8 inci sınıflarında 20 saat; orta öğretim kurumlarının tüm sınıflarında 25 saat olmak üzere toplum hizmeti çalışmalarına katılırlar.
    d) Öğrencinin seçtiği toplum hizmeti çalışmaları sonucunda velisinin izni alınır (EK-11).
    e) Öğrenci kulübü kapsamında yapılacak toplum hizmeti çalışmalarında halk eğitim merkezleriyle diğer kurum ve kuruluşlar arasında iş birliği yapılarak bunların imkânlarından yararlanılır.
    DÖRDÜNCÜ BÖLÜM​
    Sosyal Etkinlikler ile İlgili Görevler​
    Müdürün Görevleri
    Madde 14 — Müdür, sosyal etkinliklerin mevzuata uygun ve verimli olarak yürütülmesinden sorumludur. Müdür, gerekli gördüğü durumlarda görevlendireceği müdür yardımcılarına veya öğretmenlere yazılı olarak yetki ve sorumluluk verebilir.
    Müdür;
    a) Velilere gerekli duyuruları yapar ve onları çalışmalara katılmaya teşvik eder.
    b) Okulun eğitim-öğretime açılışının 3 üncü haftasında öğrenci kulüp ve toplum hizmeti çalışmalarını başlatır.
    c) Danışman öğretmen ve gönüllü velilere rehberlik yapar, gerektiğinde yazışmaları koordine eder.
    d) Öğrenci kulübü çalışma planları ile proje önerilerini onaylar.
    Danışman Öğretmenin Görevleri
    Madde 15 — Danışman öğretmen;
    a) Kulübün öğrenci sayısını liste hâlinde sosyal etkinlikler kuruluna bildirir.
    b) Çalışmalarda öğrencileri, yaratıcı ve özgün fikirler üretmeye teşvik eder.
    c) Çalışmaların genel gözetim ve rehberliğini sağlar.
    d) Çalışmaların seyrini takip ederek sonucu, sosyal etkinlikler kuruluna bildirir.
    e) Kulüp çalışmaları ile ilgili yazışmaları koordine eder.
    f) Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı, Sosyal Etkinlikler Proje Uygulama Takvimi, Sosyal Etkinlikler Öğrenci Değerlendirme Formu, Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formu ve Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporunun hazırlanmasına rehberlik eder.
    g) Yapılacak tüm çalışmalarda öğrencilerin duygu ve düşüncelerini etkilemeksizin yazım kuralları ve benzeri konularda yardımcı olur.
    h) Kulüpteki öğrenciler ile toplanır, onları yönlendirir ve yapılan çalışmaları değerlendirir.
    ı) Okul müdürüne karşı sorumludur.
    Sınıf Öğretmenleri ile Sınıf/Şube Rehber Öğretmenlerinin Görevleri
    Madde 16 — Sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerinin görevleri şunlardır;
    a) Öğretmenler, kurulca belirlenen kulüplerin amaçları ve çalışmaları hakkında öğrencileri bilgilendirir.
    b) Öğrencilerin ilgi ve isteklerine göre belirlenen kulüplere göre üye olmalarını sağlar.
    c) Kulüplere öğrenci seçiminde danışman öğretmenle iş birliği yapar.
    d) Sınıflarda oluşturulan öğrenci listelerinin bir örneğini danışman öğretmene bir örneğini de okul yönetimine verir.
    e) Okulda ve çevrede yapabilecekleri toplum hizmetlerini öğrencilere tanıtır.
    f) Öğrencileri ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda toplum hizmeti çalışmalarına yönlendirir. Bu çalışmalarda öğrencilere rehberlik ve danışmanlık yapar.
    g) Kulüp çalışmaları ve toplum hizmetleri ile ilgili projenin hazırlanmasında ve uygulanmasında öğrencilere rehberlik yapar.
    h) Projenin uygulama aşamalarında öğrenci velisiyle iş birliği içinde bulunur.
    ı) Projenin uygulama aşamalarında çalışmaları izler, görülebilecek eksikliklerin giderilmesi için gerekli tedbirleri alır.
    j) Çalışmaların sonucunda projeyi değerlendirerek öğrenci değerlendirme formu ile sonucunu gizlilikle okul yönetimine bildirir.
    Gönüllü Velinin Görevleri
    Madde 17 — Gönüllü veli;
    a) Proje önerilerinin hazırlanmasında ve proje uygulanması sırasında sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerine yardımcı olur.
    b) Etkinliklerin, bireysel veya gruplar hâlinde yapılmasına katkı sağlar.
    c) Okul dışı çalışmalarında öğrencilere yardımcı olur.
    d) Gerektiğinde çalışmalara maddî destek sağlar.
    Ayrıca, "Gönüllü Veliler Hangi İşleri Yapabilir"de belirtilen işleri de yapabilirler (EK-9).
    Öğrenci Kulübü Temsilcisinin Görevleri
    Madde 18 — Temsilci;
    a) Öğrencilerle birlikte yıllık çalışma planlarının hazırlanmasını sağlar ve onaylanması için danışman öğretmene verir.
    b) Yapılacak faaliyetlerle ilgili görev paylaşımını ve görev dağılımını danışman öğretmene bildirir.
    c) Yapılan çalışmalar hakkında danışman öğretmeni bilgilendirir.
    d) Kulüp üyelerinin belirli zamanlarda toplanmasını sağlar.
    e) Kulüp çalışmalarıyla ilgili yazışmaları yapar ve dosyalanmasını sağlar.
    f) Kulüp üyelerince yapılacak proje çalışmalarında koordineyi sağlar.
    Öğrencilerin Görevleri
    Madde 19 — Öğrenciler;
    a) En az bir öğrenci kulübüne üye olur ve en az bir toplum hizmeti yapar.
    b) Toplantı ve çalışmalara düzenli olarak katılırlar.
    c) Toplum hizmeti çalışmalarını düzenli olarak kaydeder, çalışmalarında kendilerine rehberlik ve danışmanlık yapan öğretmene her hafta imzalatır.
    d) Proje çalışmalarında yapacakları değişiklikleri, sınıf öğretmeni ile sınıf/şube rehber öğretmenine bildirir.
    e) Kendisi ile ilgili doldurması gereken formları zamanında danışman öğretmene verir.
    f) Okul dışında yaptıkları etkinliklerde okulunu en iyi biçimde temsil etmeye çalışır.
    BEŞİNCİ BÖLÜM​
    Diğer Sosyal Etkinlikler ​
    Diğer Etkinlikler
    Madde 20 — Sosyal etkinlikler kapsamında aşağıdaki faaliyetlerde de bulunulabilir. Bu faaliyetlere okul yönetimi ve öğretmenlerin yanında kulüplerde görev alan öğrencilerin aktif katılımı ve bu çalışmaların öğrencilerce planlaması sağlanır.
    Okulda;
    a) Geziler,
    b) Yarışmalar,
    c) Beden eğitimi, izcilik, müzik ve halk oyunları çalışmaları,
    d) Yayınlar,
    e) Gösteriler,
    f) Tiyatro çalışmaları,
    g) Defile, sergi ve kermes
    gibi çalışmalarla çeşitli etkinlikler düzenlenebilir.
    Geziler
    Madde 21 — Sosyal etkinlikler kapsamında yakın çevre, yurt içi ve yurt dışına inceleme veya ziyaret amaçlı geziler düzenlenebilir. Bu geziler, hazırlanacak gezi planına göre yapılır.
    Bu konuda aşağıdaki hususlara uyulur;
    a) Herhangi bir dersle ilgili olarak veya sosyal etkinlikler kapsamında çalışma programlarında gösterilen konularla ilgili olarak geziler düzenlenir. Ders öğretmenleri veya danışman öğretmenler, gezi planlarını en az 15 gün önce okul müdürüne verirler.
    b) Okul müdürü, geziye katılacak öğrenci velilerinin yazılı izninin alınması şartıyla uygun gördüğü takdirde gezi planını onaylar.
    c) Okul müdürü, uygun gördüğü gezilerle ilgili yazıyı en az 7 gün önce bağlı bulunduğu yerin mülkî amirine bilgi verilmek üzere il/ilçe millî eğitim müdürlüğüne gönderir.
    d) Bilgi yazısında, gezilere katılacak yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli isimleri ile gezi planı yer alır.
    e) Gezilerde 40 öğrenciye kadar bir yönetici ve en az bir gözetici öğretmen ile gerektiğinde gönüllü veli görevlendirilir. İmkânları yetersiz öğrencilerin gezi giderleri, okul-aile birliğince karşılanır.
    f) Geziler, eğitim-öğretimi aksatmayacak şekilde düzenlenir.
    Yarışmalar
    Madde 22 — Sosyal etkinlikler ve diğer ders faaliyetleri kapsamında öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini geliştirmelerine, kendilerine güven duyabilmelerine, sosyal ilişkilerde anlayışlı ve saygılı olabilmelerine, bilimsel düşünce ve inceleme alışkanlığı kazanabilmelerine imkân sağlamak amacıyla çeşitli yarışmalar düzenlenir.
    Bu konuda aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulur;
    a) Yarışma konuları, sınıfın düzeyine ve programlara uygun olarak belirlenir.
    b) Bu Yönetmelikte belirtilen konularda veya inceleme, kompozisyon, şiir, hikâye, resim, müzik, spor, proje, bilgisayar, halk oyunları ve benzeri alanlarda en az bir yarışma düzenlenir.
    c) Yarışmalar, sınıf içi, okul içi, okullar arası ve yurt içi düzenlenebileceği gibi uluslararasında da düzenlenebilir.
    d) Okul ve sınıf içi yarışmalar ile ilgili esaslar ve yarışma konuları, okul müdürünün veya görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında ilgili kulüp danışman öğretmenlerinden ve temsilcilerinden oluşturulan komisyonca; okullar arası yarışma konuları ile yarışma esasları ise il/ilçe millî eğitim müdürlüklerince oluşturulan komisyonca belirlenir.
    e) Bakanlık dışında kalan kurum ve kuruluşlarca düzenlenecek il düzeyindeki yarışmalara katılım Valiliğin, yurt çapındaki yarışmalar ise Bakanlığın izni ile gerçekleştirilir.
    f) Okul ve sınıf içi yarışmaların değerlendirilmesi, bu yarışmalar için oluşturulan komisyonca, okullar arası yarışmaların değerlendirilmesi ise bu yarışmalar için oluşturulan komisyonca yapılır. Okul içi yarışmalarda yarışmaya katılan sınıflardan temsilci birer üye de bulundurulur.
    g) Yarışmalar, eğitim- öğretimi aksatmayacak şekilde düzenlenir.
    h) Yarışmalarda derece alanlar ödüllendirilir. Başarılı öğrencilere, diğer bakanlık kamu kurum ve kuruluşlarıyla iş birliği sonucunda sağlanan yaz kampı imkânlarından da yararlandırılmalarında öncelik tanınır.
    Beden Eğitimi, İzcilik, Müzik ve Halk Oyunları Çalışmaları
    Madde 23 — Öğrencilerin psikolojik ve bedensel yönden dengeli ve sağlıklı bir kişiliğe sahip olmalarına, gelişimlerine, serbest zamanlarını değerlendirme alışkanlığı kazanmalarına ve kendilerini ortaya koymalarına imkân sağlamak amacıyla beden eğitimi, izcilik, müzik ve halk oyunları gibi çalışmalara yer verilir. Bu çalışmalar ilgili mevzuatına göre yürütülür.
    Yayınlar
    Madde 24 — Okullarda; Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri ile sosyal etkinliklerin amaçlarına uygun olarak öğrencilerin, Türkçe’yi doğru, güzel ve etkili kullanma, kendilerini ifade etme, özgür, eleştirel düşünme ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmesi amacıyla öğrenci kulüpleri ile toplum hizmeti çalışmalarını tanıtıcı nitelikte duyuru, dergi, gazete ve yıllıklar çıkarılabilir.
    Bu amaçla müdürün veya görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında, biri kültür dersleri öğretmeni olmak üzere iki öğretmen, ilgili sosyal etkinlikler danışman öğretmeninden oluşan inceleme kurulu ile kulüp üyeleri arasından seçilen ve okul yönetimince uygun görülen beş öğrenciden de seçme kurulu oluşturulur.
    Bu konuda aşağıdaki hususlar göz ününde bulundurulur;
    a) Duyuru, dergi, gazete ve duvar gazetelerinin yazılarından okul müdürü veya görevlendireceği bir müdür yardımcısı sorumludur. Dergilerin sahibi, okul adına dergiyi çıkaran sosyal etkinlikler danışman öğretmeni ya da okul müdürü olabilir.
    b) Okullarda bir ders yılında çıkarılacak dergi sayısı okul müdürünce belirlenir.
    c) Dergi veya gazetelerin çıkarılabilmesi için gerekli kaynak, okul-aile birliğince sağlanır.
    d) Dergi veya gazetelerde yayımlanacak öğrenci yazıları, seçme kurulu ile inceleme kurulunda, öğretmenlere ait yazılar ise inceleme kurulunda değerlendirilir.
    e) Dergi ve gazetelerde yayımlanacak öğrenci yazıları, seçme kurulunca değerlendirilerek uygun görülenler inceleme kuruluna sunulur.
    f) İnceleme kurulu, seçme kurulunda değerlendirilen yazılarla öğretmenler tarafından hazırlanan yazıları inceler. Dergi ve gazetelerde yayımlanması uygun görülenler, inceleme kurulu kararı ile tespit edilir. İnceleme kurulunun kararları yönetimce dosyasında saklanır.
    g) İnceleme kurulunca, dergi veya gazetelerde yayımlanan yazılarda anlatım ve yazım hatası olmamasına ve sade bir dil kullanılmasına dikkat edilir.
    h) Okullarca yayınlanan dergi, gazete ve yıllıklarda yer alan yazı, resim ve karikatürlerin birer örneği ile duvar gazetelerinin kaldırılan nüshaları, dosyalarında iki yıl süreyle saklanır.
    ı) Okul dergi ve gazetelerinde yer alacak yayınlarda;
    1) Öğrencilerin Türk Bayrağı’na, vatanına, milletine, Atatürk İlke ve İnkılâplarına, Türkiye Cumhuriyetine, demokrasi ve insan haklarına karşı duyulan sevgi, saygı ve bağlılığını yansıtan,
    2) Ülkesine, milletine ve insanlığa büyük hizmetlerde bulunmuş bilim adamı ve sanatçıların hayat ve eserlerini tanıtan,
    3) Öğrencilerin alanlarında yapacakları bilimsel, sanatsal, kültürel ve sportif çalışmaları tanıtan,
    4) Okuldan mezun olmuş ve okula hizmet etmiş önemli kişileri ve eserlerini tanıtan,
    5) Okulun bulunduğu yerin tarihini, eski eserlerini, kültür değerlerini, folklorunu ve coğrafyasını çeşitli yönleriyle tanıtan,
    6) Devlet büyüklerinin okul ziyaretlerini hatırlatan,
    7) Okulda sunulan tiyatro, konser veya gösterilen filmleri tanıtan,
    8) Bayramlar, belirli gün ve haftalarla ilgili çalışmaları tanıtan,
    9) Sınıfça veya okulca yapılan gezi, gözlem ve incelemeleri gösteren,
    10) Endüstri ve teknoloji alanında ortaya çıkan gelişmeleri tanıtan,
    11) Toplum hizmeti çalışmalarını yansıtan,
    12) Okulla ilgili gezi, inceleme, gözlem, yıl sonu etkinlikleri, sergi, diploma törenleri ve okulun ağaçlandırılması gibi faaliyetleri belirten,
    13) Mezun öğrencilerin üst öğrenimde ve meslek hayatında gösterdikleri başarılarını gösteren,
    14) Okul kütüphanesine kazandırılan eserleri tanıtan
    Resim, fotoğraf, karikatür, şiir, bilimsel ve edebî yazılarla proje çalışmalarına yer verilir.
    Gösteriler, Konferans ve Paneller
    Madde 25 — Öğrencilere, Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkelerine, onların gelişim düzeylerine uygun öğretici, estetik duygularını güçlendiren ve güzel sanatlara ilgilerini çeken çeşitli gösteriler düzenlenir.
    Bu konuda aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulur;
    a) Film ve gösteriler, okul müdürünce görevlendirilen bir müdür yardımcısı başkanlığında iki öğretmenden oluşan komisyonun incelemesi sonucundaki tavsiyesi ve okul müdürünün izni ile gösterilir.
    b) Bakanlık dışındaki resmî ve özel kuruluşlarca hazırlanan film, tiyatro, konser ve diğer sanatsal gösteriler, okul müdürlüğünce görevlendirilen alan öğretmeni, varsa eğitim uzmanı, psikolog ve sanat eleştirmeninden oluşan komisyonca incelenir. İzlenmesinde sakınca olmadığına ilişkin rapor, il/ilçe millî eğitim müdürünce onaylanır ve söz konusu etkinlikler, ilgili okul müdürünün sorumluluğunda gerçekleştirilir. Okullar arası etkinlikler, ilgili okul yöneticileri ile eğitim bölgesi koordinatör müdürünün iş birliği sonucunda gerçekleştirilir.
    c) Bu etkinliklerin hangi tür okullarda gerçekleştirileceği raporda belirtilir.
    d) Okullarda ayrıca konferans, panel ve benzeri etkinliklerin yapılabilmesi için il/ilçe millî eğitim müdürlükleri bilgilendirilir.
    Tiyatro Çalışmaları
    Madde 26 — Türk Millî Eğitiminin genel amaçları doğrultusunda öğrencilerin millî ve estetik duygularını güçlendirmek, güzel sanatlar alanındaki yetenek ve becerilerini artırmak, serbest zamanlarını değerlendirmek ve okul-çevre arasındaki bağları sağlamlaştırmak amacıyla tiyatro çalışmaları düzenlenir.
    Tiyatro çalışmalarında;
    a) İlköğretim okullarında skeç türü kısa oyunlara, orta öğretim kurumlarında skeç ve daha uzun oyunlara yer verilebilir. Ders dışı zamanlarda yapılacak bu etkinliklere öğrencilerin geniş ölçüde katılımı sağlanır.
    b) Büyük oyunlar; millî bayram, önemli gün, hafta ve yıl dönümlerinde ya da ders yılı sonunda olmak üzere en fazla iki defa gerçekleştirilir.
    c) Bakanlıkça tavsiye edilmiş, öğretmen veya öğrencilerce yazılmış ya da çevrilmiş, millî ve manevî duyguları canlı tutan, aile, vatan ve millet sevgisini yücelten; insanlık ve doğa sevgisini kazandıran; Türkçe’nin doğru, güzel ve etkili olarak kullanıldığı öğrenci seviyesine uygun oyunlar temsil edilir.
    d) İlköğretimin 1-5 inci sınıf öğrencilerince oynanan oyunların süresi yarım saati geçemez ve rolleri uzun oyunlar oynatılamaz.
    e) Oyunlarda ağırlıklı olarak okulun öğrencilerine, istemeleri hâlinde öğretmenlerine, diğer personeline ve velilerine de rol verilebilir. Diğer kurum ve kuruluşlarca hazırlanan oyunlarda öğrencilerin görev alabilmeleri için velilerinden ve okul yönetiminden izin alınır.
    f) Oyunlarda dekor ve kostümlerin sadeliğine ve doğallığına özen gösterilir.
    g) Okullarda yabancı dille yazılmış küçük oyunlar da oynanabilir.
    h) Oyunlarda ve çeşitli gösterilerde yaralayıcı, öldürücü, zehirleyici araç-gereç ve malzemenin kullanılmamasına özen gösterilir.
    ı) Oyunlar, gösteriler için oluşturulan komisyonca incelenir, oynanmasında sakınca olmadığına ilişkin rapor okul müdürünce onaylandıktan sonra tiyatro etkinlikleri gerçekleştirilir.
    Defile, Sergi ve Kermes
    Madde 27 — Öğrenciler, öğretim yılı içinde toplum hizmeti ve diğer derslerle ilgili projeler kapsamında gerçekleştirdikleri çalışmaları, uygun zamanlarda okulda, çevre okul veya eğitim bölgesindeki diğer okullarla yerel düzeyde, başka eğitim bölgesi, il/ilçedeki okullarla ulusal ve uluslar arası düzeyde ortaklaşa düzenleyecekleri defile, sergi ve kermes yoluyla topluma tanıtırlar.
    Eğitsel değer taşıyan çalışmaların defile, sergi ve kermes yoluyla yerel ve ulusal düzeyde tanıtılmasında aşağıdaki esaslara uyulur;
    a) Okul içinde sergilenecek öğrenci kulübü ve toplum hizmeti proje çalışmaları, sosyal etkinlikler kurulunca belirlenir. Okul içi defile ve sergiler, belirlenen bir tarihte hafta boyunca eğitim kurumu ve çevre birlikteliğini en üst düzeyde sağlayacak biçimde düzenlenir.
    b) Düzenlenecek defile, sergi ve kermeslerde, yakın okullar iş birliği içinde çalışırlar.
    c) Eğitim bölgesinde öğrenci, öğretmen ve çevre etkileşiminin en üst düzeye ulaştırılması, öğrencilerin öğrenmeye özendirilmesi, öğretmenlerin meslekî doyumlarının sağlanması amacıyla bir hafta süreyle öğretim yılı sonunda eğitim bölgesi danışma kurulunca belirlenecek tarihte öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmaları ile ilgili proje çalışmalarını tanıtıcı sergiler düzenlenir.
    d) Düzenlenecek etkinliklerde il/ilçe millî eğitim müdürlükleri ile eğitim bölgeleri koordinatör müdürleri arasında iş birliği yapılır. Koordinasyon, defile, sergi ve kermesin düzenlendiği il millî eğitim müdürlüğünce sağlanır.
    e) Defile, sergi ve kermeslerden sağlanacak gelirlerin kullanımı okul-aile birliklerince organize edilir.
    ALTINCI BÖLÜM​
    Törenler​
    Törenlerle İlgili Esaslar
    Madde 28 — Törenlerde aşağıdaki hususlar göz önünde tutulur;
    a) Tören programı her okulda, müdür veya görevlendireceği bir müdür yardımcısının başkanlığında en az iki öğretmen ve bir öğrenci temsilcisinden oluşturulan komisyonca hazırlanır ve uygulanır.
    b) Törenlere okulun öğrenci, öğretmen ve diğer görevlileri ile hazır bulunanlar katılır.
    c) Törenlere protokol, emekli öğretmenler, veliler ve okuldan mezun olanlar davet edilir.
    d) Okul binaları ile Atatürk köşesi; bayrak, flama ve mevzuata uygun afişlerle donatılır ve imkânlar ölçüsünde ışıklandırılır.
    e) Okulda ve çevrede varsa bando, folklor ekibi ve yayın organlarından yararlanılmaya çalışılır.
    f) Konuşma metinlerinin, şiirlerin ve diğer dokümanların müdürlükçe onaylanan birer örneği, o yıla ait tören dosyasında saklanır.
    g) Törenlerde; Atatürk ve Türk büyükleri ile eğitim şehitleri için saygı duruşu ve İstiklâl Marşı’nın söylenmesinden sonra günün anlam ve önemine uygun şekilde hazırlanan programa göre hareket edilir.
    h) Tören konuşmalarında, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkelerine, eğitim-öğretimin önemine, okulun tarihçesine ve gelişimine, önceki öğretim yılının değerlendirme sonuçlarına, okulun çevre ilişkilerine ve sağladığı yararlara, programlanan etkinliklere, okul-aile ilişkilerine ve öğrencilerden beklenen davranışlara yer verilir.
    Bayrak Töreni
    Madde 29 — Bayrak törenleri, Türk Bayrağı’nın ve İstiklâl Marşı’nın anlam ve önemine yaraşır şekilde düzenlenir. Törenlerde Bayrağımıza ve İstiklâl Marşımıza olan sevgi ve saygıyı güçlendirmek amaçlanır ve gerekli her türlü önlem alınır.
    Bayrak törenlerinde aşağıdaki hususlar göz önünde tutulur;
    a) Bayrak törenlerine, tören sırasında okulda bulunan yönetici, öğretmen, öğrenciler ile diğer görevliler, "Millî Eğitim Bakanlığı ile Diğer Bakanlıklara Bağlı Okullardaki Görevliler ve Öğrencilerin Kılık Kıyafetlerine İlişkin Yönetmelik" hükümlerine uygun bir kıyafetle katılır.
    b) Bayrak töreni ve diğer törenler okulun açılışında, ders yılı sonunda, hafta başında ve sonunda, bayram tatili başlangıcında ve sonunda yapılır.
    c) Okul yöneticileri, nöbetçi öğretmenler, müzik ve beden eğitimi öğretmenleri ile okulda bulunan öğretmenler ve görevli öğrencilerce hazırlanan törenler, bu Yönetmelik ile 25/1/1985 tarihli ve 85/9034 sayılı Türk Bayrağı Tüzüğü hükümlerine göre yürütülür.
    d) Okulda millî bayram, genel tatil ve hafta tatili başlangıcı ve bitiminde tören yapmak üzere ayrı bir bayrak direği bulunur. Tek bayrak direği varsa bayrak; törenden önce indirilir ve törenle bayrak direğine çekilir.
    e) Konuşmalar, İstiklâl Marşı’nın söylenmesinden önce bitirilir.
    f) İstiklâl Marşı’nın ilk iki kıtası, törene katılanlar tarafından birlikte, bestesine uygun ve yüksek sesle söylenir.
    g) 22/9/1983 tarihli ve 2893 sayılı Türk Bayrağı Kanunu ile Türk Bayrağı Tüzüğü hükümlerine uymayan bayraklar okullarda bulundurulmaz.
    h) Bayraklar, okulda özenle saklanır. Özelliği kaybolan bayrakların kullanımdan kaldırılması mevzuatına göre yapılır.
    ı) Törenlerin yürütülmesinden okul müdürü sorumludur.
    YEDİNCİ BÖLÜM​
    Bayramlar, Belirli Gün ve Haftalar​
    Millî Bayramlar ve Yerel Kurtuluş Günleri
    Madde 30 — Okullarda kutlanacak millî bayramlar ve yerel kurtuluş günleri;
    29 Ekim Cumhuriyet Bayramı.
    23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı.
    19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı.
    30 Ağustos Zafer Bayramı.
    Yerel Kurtuluş Günleri.
    Millî bayramlar ve yerel kurtuluş günlerinin kutlanmasında aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulur;
    a) Okullar, millî bayramlar ve yerel kurtuluş günlerinin kutlanması ile ilgili okul içi ve okul dışı etkinliklere bütün imkânlarıyla katılırlar. Millî bayramlar ve yerel kurtuluş günlerinde öğretmen ve öğrenciler kendilerine verilen görevleri yaparlar.
    b) Okullar, yaz tatiline rastlayan kutlamalara, kutlama komitesince hazırlanan programa göre temsilî olarak katılırlar.
    c) Okullar, kutlamalarda ilgili mevzuat hükümlerince donatılır. Büyük yerleşim merkezlerinde okulların bütünüyle katılamaması durumunda törenler okullarda yapılır. Bu törenlerde ilgili mevzuatta belirtilen esaslara göre hareket edilir.
    Dinî Bayramlar
    Madde 31 — Pansiyonlu ve yatılı okullarda Ramazan ve Kurban Bayramları yönetici, öğretmen, öğrenci ve diğer personelin katılımıyla kutlanır.
    Belirli Gün ve Haftalar
    Madde 32 — Okul/kurumlarda anılacak, kutlanacak gün ve haftalar, ekte düzenlenmiştir (EK-2).
    Çevrenin özelliği, okulun fizikî durumu ve imkânları göz önünde tutularak okul yönetimince belirlenen bu etkinliklerin hangilerinin sınıf içi, sınıflar arası veya okul düzeyinde gerçekleştirileceği ve bu etkinliklerde hangi kulüp ve öğrencilerin görevlendirileceği öğretmenler kurulunca kararlaştırılır.
    Belirli gün ve haftalarla ilgili etkinliklere, öğrencilerin aktif katılımları sağlanır.
    Daha kapsamlı yapılması istenen etkinliklerin planlanması, eğitim bölgeleri koordinatör müdürü ile il/ilçe millî eğitim müdürlüklerince yapılır.
    Tutulacak Defter ve Dosyalar
    Madde 33 — Öğrenci kulüplerinin çalışmalarında Toplantı Karar Defteri, Evrak Dosyası ve Zimmet Defteri tutulur.
    SEKİZİNCİ BÖLÜM​
    Çeşitli Hükümler​
    Diğer Eğitim Kurumlarındaki Sosyal Etkinlikler ile Özel Yönetmeliği Bulunan Kollar
    Madde 34 — Çıraklık ve Yaygın Eğitim Kurumları ile diğer eğitim kurumları kendi konumlarını dikkate alarak sosyal etkinliklerini bu Yönetmelik hükümlerine göre yürütürler.
    Özel Yönetmelikler
    Madde 35 — Bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden önce çıkarılmış olan; Okul Spor Kolları, Kooperatifçilik Kolu, Sivil Savunma Kolu yönetmeliklerinin adında ve madde metinlerinde geçen "kol" ibaresi "kulüp" olarak değiştirilmiştir.
    Yönetmelikte Yer Almayan Hükümler
    Madde 36 — Bu Yönetmelikte yer almayan hususlarda Millî Eğitim Bakanlığının diğer mevzuat hükümlerine uyulur.
    DOKUZUNCU BÖLÜM​
    Son Hükümler​
    Yürürlükten Kaldırılan Mevzuat
    Madde 37 — 25/5/1983 tarihli ve 18057 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İlköğretim, Lise ve Dengi Okullar Eğitici Çalışmalar Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
    Yürürlük
    Madde 38 — Bu Yönetmelik, yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
    Yürütme
    Madde 39 — Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür.

    [FONT=&quot]EK-1[/FONT]
    [FONT=&quot]ÖĞRENCİ KULÜPLERİ ÇİZELGESİ[/FONT]
    [FONT=&quot]Kültür ve Edebiyat Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Yayın ve İletişim Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Müzik Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Resim Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Folklor Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Tiyatro Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Kütüphanecilik Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Sivil Savunma Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Gezi,Tanıtma ve Turizm Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Çevre Koruma Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Satranç Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Hayvanları Koruma Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma, Çocuk Esirgeme, Yeşilay ve Benzeri Kulüpler[/FONT]
    [FONT=&quot]Sağlık, Temizlik,Beslenme ve Kızılay Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Spor Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Bilim-Fen ve Teknoloji Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Fotoğrafçılı Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Trafik Güvenliği ve İlkyardım Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma ve Okul Müzesi Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]İzcilik Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Bilinçli Tüketici Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Meslek Tanıtma Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Demokrasi, İnsan Hakları ve Yurttaşlık Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Engellilerle Dayanışma Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Yeşili Koruma Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Çocuk Hakları Kulübü[/FONT]
    [FONT=&quot]Felsefe Kulübü[/FONT]


    [FONT=&quot]EK –2[/FONT]
    [FONT=&quot]BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR ÇİZELGESİ[/FONT]
    [FONT=&quot]Günler ve Haftalar[/FONT]
    [FONT=&quot]İlköğretim Haftası (Eylül ayının 3. haftası)[/FONT]
    [FONT=&quot]Gaziler Günü (19 Eylül)[/FONT]
    [FONT=&quot]Hayvanları Koruma Günü (4 Ekim)[/FONT]
    [FONT=&quot]Ahilik Kültürü Haftası (8-12 Ekim)[/FONT]
    [FONT=&quot]Birleşmiş Milletler Günü (24 Ekim)[/FONT]
    [FONT=&quot]Kızılay Haftası (29 Ekim-4 Kasım)[/FONT]
    [FONT=&quot]Lösemili Çocuklar Haftası (2-8 Kasım)[/FONT]
    [FONT=&quot]Atatürk Haftası (10-16 Kasım)[/FONT]
    [FONT=&quot]Afet Eğitimi Hazırlık Günü (12 Kasım)[/FONT]
    [FONT=&quot]Dünya Felsefe Günü (20 Kasım)[/FONT]
    [FONT=&quot]Öğretmenler Günü (24 Kasım) [/FONT]
    [FONT=&quot]Dünya AIDS Günü (1 Aralık)[/FONT]
    [FONT=&quot]İnsan Hakları ve Demokrasi Haftası (10 Aralık gününü içine alan hafta)[/FONT]
    [FONT=&quot]Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası (12-18 Aralık)[/FONT]
    [FONT=&quot]Enerji Tasarrufu Haftası (Ocak ayının 2. haftası)[/FONT]
    [FONT=&quot]Sivil Savunma Günü (28 Şubat)[/FONT]
    [FONT=&quot]Yeşilay Haftası (1Mart)[/FONT]
    [FONT=&quot]Girişimcilik Haftası (Mart ayının ilk haftası)[/FONT]
    [FONT=&quot]Bilim ve Teknoloji Haftası (8-14 Mart)[/FONT]
    [FONT=&quot]İstiklâl Marşı’nın Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy’u Anma Günü (12 Mart)[/FONT]
    [FONT=&quot]Tüketiciyi Koruma Haftası(15-21 Mart)[/FONT]
    [FONT=&quot]Çanakkale Şehitlerini Anma Günü (18 Mart)[/FONT]
    [FONT=&quot]Türk Dünyası ve Toplulukları Haftası (21 Mart Nevruz gününü içine alan hafta)[/FONT]
    [FONT=&quot]Orman Haftası (21-26 Mart)[/FONT]
    [FONT=&quot]Dünya Tiyatrolar Günü (27 Mart)[/FONT]
    [FONT=&quot]Şehitler Haftası (14 Nisan)[/FONT]
    [FONT=&quot]Turizm Haftası (15-22 Nisan)[/FONT]
    [FONT=&quot]Dünya Kitap Günü ve Kütüphaneler Haftası (23 Nisan gününü içine alan hafta)[/FONT]
    [FONT=&quot]Bilişim Haftası (Mayıs ayının ilk haftası)[/FONT]
    [FONT=&quot]Trafik ve İlkyardım Haftası (Mayıs ayının ilk haftası)[/FONT]
    [FONT=&quot]Vakıflar Haftası (Mayıs ayının 2. haftası)[/FONT]
    [FONT=&quot]Engelliler Haftası (10-16 Mayıs)[/FONT]
    [FONT=&quot]Müzeler Haftası (18-24 Mayıs)[/FONT]
    [FONT=&quot]Hava Şehitlerini Anma Günü (15 Mayıs) [/FONT]
    [FONT=&quot]Çevre Koruma Haftası (Haziran ayının 2. haftası)[/FONT]
    [FONT=&quot]Mahallî Kurtuluş Günleri ve Atatürk Günleri ile Tarihî Günler (Gerçekleştiği tarihlerde)[/FONT]


    [FONT=&quot]EK-3[/FONT]
    [FONT=&quot]SOSYAL ETKİNLİKLER YILLIK ÇALIŞMA PLÂNI[/FONT]

    [FONT=&quot]Okulun Adı : .......................[/FONT]

    [FONT=&quot]Öğretim Yılı : 200..../200......[/FONT]

    [FONT=&quot]KATILIMCI ÖĞRENCİ SAYISI[/FONT]

    [FONT=&quot]HAFTA[/FONT]
    [FONT=&quot]AMAÇ[/FONT]
    [FONT=&quot]YAPILACAK ETKİNLİKLER[/FONT]
    [FONT=&quot]BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR[/FONT]










    [FONT=&quot]Öğrenci Kulübü Temsilcisi Danışman Öğretmen Okul Müdürü[/FONT]
    [FONT=&quot]Adı Soyadı: Adı Soyadı: Adı Soyadı:[/FONT]
    [FONT=&quot]Sınıfı: İmza: İmza: İmza: [/FONT]

    [FONT=&quot]EK-4[/FONT]
    [FONT=&quot]SOSYAL ETKİNLİKLER PROJE ÖNERİ FORMU[/FONT]

    [FONT=&quot]Proje önerileri aşağıdaki bilgileri içeren birkaç sayfadan ibaret olmalıdır.[/FONT]

    [FONT=&quot]Öğrencinin Adı Soyadı:................................................................................[/FONT]
    [FONT=&quot]Sınıfı ve numarası.......................................................................................[/FONT]
    [FONT=&quot]Tarih:..........................................................................................................[/FONT]
    [FONT=&quot]Danışman Öğretmen:..................................................................................[/FONT]


    [FONT=&quot]Sunuş: [/FONT]
    [FONT=&quot]Öğrencinin bu projeyi yapma amacı ve genel olarak beklediği sonuçlar[/FONT]

    [FONT=&quot]Süreç: [/FONT]
    [FONT=&quot]Hangi çalışmaların yapılacağı ve bu projeden kimin ya da kimlerin nasıl yararlanacağı aşamalarıyla gösterilecektir.[/FONT]

    [FONT=&quot]Sonuçların analizi: [/FONT]
    [FONT=&quot]Bu bölüm proje gerektiriyorsa doldurulmalıdır.[/FONT]
    [FONT=&quot]Sonuçlar nasıl ele alınacak ve analiz edilecek [/FONT]

    [FONT=&quot]Kaynakça:[/FONT]
    [FONT=&quot]Yararlanılan tüm kaynaklar eklenecek. [/FONT]
    [FONT=&quot]Not: Kaynak göstermeksizin başkalarından alınan bilgiler fikir hırsızlığı olarak kabul edilir. [/FONT]

    [FONT=&quot]Tahmini Bütçe:[/FONT]
    [FONT=&quot]Projenin gerçekleştirilmesi sırasında yapılacak işler için para gerekiyorsa bu bölümde hangi aşamada ne kadar para gerektirdiği belirtilecek. [/FONT]

    [FONT=&quot]Zaman Çizelgesi: [/FONT]
    [FONT=&quot]Projenin hangi zamanda ,hangi işin kim tarafından ve nerede yapılacağını gösteren bir çizelge eklenecektir.(EK-6)[/FONT]

    [FONT=&quot]Ekler:[/FONT]

    [FONT=&quot]Varsa ekler konulacak[/FONT]

    [FONT=&quot]Tüm proje önerileri danışman öğretmen rehberliğinde yapılacak ve ilgili yerlere sunulacaktır. Proje çalışmaları, proje önerilerinin kabul edilmesinden sonra başlayacaktır.[/FONT]

    [FONT=&quot]EK-5[/FONT]
    [FONT=&quot]SOSYAL ETKİNLİKLER PROJE SONUÇ RAPORU[/FONT]

    [FONT=&quot]Proje önerileri kabul ve uygulaması sonucunda öğrenciler tarafından, aşağıdaki formata uygun bir şekilde sonuç raporu hazırlanır.[/FONT]
    [FONT=&quot]Öğrencinin Adı Soyadı:................................................................................[/FONT]
    [FONT=&quot]Sınıfı ve numarası.......................................................................................[/FONT]
    [FONT=&quot]Tarih:..........................................................................................................[/FONT]
    [FONT=&quot]Danışman Öğretmen:...................................................................................[/FONT]
    [FONT=&quot]Kapak Sayfası[/FONT]
    [FONT=&quot]Öğrencinin bu projeyi yapma amacı veya problemi bir kapak sayfasında belirtilecektir.[/FONT]
    [FONT=&quot]Teşekkür sayfası:[/FONT][FONT=&quot] Varsa çalışmalar sırasında yardımları olan kişilere(danışman öğretmen, veli, ailenizdeki diğer kişiler)teşekkür edilecek sayfadır. [/FONT]
    [FONT=&quot]İçindekiler sayfası,[/FONT]
    [FONT=&quot]Giriş:[/FONT][FONT=&quot] Yapılan çalışmanın konusu, amacı, niçin yapmak istediğiniz. Bu raporun kimlerin işine yarayabileceği gibi konular yer alır. Okuyucunun ilgisini çekebilecek sizin yaptığınız veya bir yerlerden aldığınız resimler fotoğraflar yer alabilir. [/FONT]
    [FONT=&quot]Süreç: [/FONT]
    [FONT=&quot]Planlanan çalışmaların plana uygun gidip gitmediği nedenleri,[/FONT]
    [FONT=&quot]Proje önerisinde gösterildiği hâlde yapılamayan çalışmalar ve nedenleri hangi çalışmaların yapıldığı belirtilecektir. [/FONT]
    [FONT=&quot]Sonuçların analizi: [/FONT]
    [FONT=&quot]Yapılan çalışmaların sebep sonuç ilişkileri proje çalışmasının etkileri projenin yapılması sırasında ortaya çıkan düşünceler, planlanmayıp da uygulama sırasında gerektiği fark edilen ancak planlanmadığı için uygulanmayan çalışmalar ve planlansaydı proje sonuçlarına olabilecek etkileri, nerede hata yapıldı, hangi konularda başarılı olundu? elde edilen bilgiler işe yarar mı, anlamlı mı, yeterince bilgiye ulaşıldı mı? Mantıksal hatalar var mı? Elde edilenler ikna edici mi? Bir sonuca veya cevaba varabilir miyim? gibi konular bu bölümde yer alır. [/FONT]
    [FONT=&quot]Sonuç:[/FONT]
    [FONT=&quot]Bu proje sırasında neler öğrenildi, hangi beceriler kazanıldı. Proje hedeflerine ulaştı mı? Bu çalışmaların sonucunda kimlerin yaralandığı veya hangi ürünlerin alındığı. Proje geliştirilmek istense başka hangi çalışmaların yapılabileceği gibi konular yer alır. [/FONT]
    [FONT=&quot]Kaynakça:[/FONT]
    [FONT=&quot]Yaralanılan tüm kaynaklar eklenecek. [/FONT]
    [FONT=&quot]Not: Kaynak göstermeksizin başkalarından alınan bilgiler fikir hırsızlığıdır. [/FONT]
    [FONT=&quot]Ekler:[/FONT]
    [FONT=&quot]Resimler, fotoğraflar, alıntılar ve tüm çalışmaları içeren her türlü belgeler bu bölüme konacaktır[/FONT]
    [FONT=&quot]Tüm Proje Final Raporları danışman öğretmen rehberliğinde yapılacak ve değerlendirilecektir.[/FONT]

    EK-6

    SOSYAL ETKİNLİKLER PROJE UYGULAMA TAKVİMİ
    Planlanan Çalışmalar
    Sorumlu
    Eylül
    Ekim
    Kasım
    Aralık
    Ocak
    Şubat
    Mart
    Nisan
    Mayıs
    Haziran


    [FONT=&quot]EK-7[/FONT]
    [FONT=&quot]SOSYAL ETKİNLİKLER ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRME FORMU[/FONT]
    [FONT=&quot]1.[/FONT][FONT=&quot]Başkalarına ne şekilde/nasıl yardımcı olmamı sağladı?[/FONT]

    [FONT=&quot]2.[/FONT][FONT=&quot]Kişisel olarak yararlandım mı?[/FONT]

    [FONT=&quot]3.[/FONT][FONT=&quot]Davranış ve düşüncelerimde bir değişikliğe neden oldu mu?[/FONT]

    [FONT=&quot]4.[/FONT][FONT=&quot]Yaratıcı düşüncemi destekler yapıda mıydı?[/FONT]

    [FONT=&quot]5.[/FONT][FONT=&quot]Yeni teknik ve becerileri öğrenmemi sağladı mı? Bu alanlardaki becerilerimi ve düzeyimi nasıl değerlendiriyorum?[/FONT]

    [FONT=&quot]6.[/FONT][FONT=&quot]Etkinliğe okullar arası veya uluslararası boyut kazandırabildim mi?[/FONT]

    [FONT=&quot]7.[/FONT][FONT=&quot]Çalışmalara katılmaktan hoşlandım mı?[/FONT]

    [FONT=&quot]8.[/FONT][FONT=&quot]Hangi yönlerde daha iyi olabilirdim?[/FONT]

    [FONT=&quot]9. Öğrenci kulübünde yeterli olabildim mi?[/FONT]

    [FONT=&quot]10. Toplum hizmetinde yeterli olabildim mi?[/FONT]

    [FONT=&quot]11. Bu sosyal etkinliklere katılmamın en önemli katkısı ne oldu?[/FONT]

    [FONT=&quot]12. Sosyal etkinliklere katılmamın başka ne tür yararları oldu?[/FONT]

    [FONT=&quot] ÖĞRENCİNİN[/FONT]

    [FONT=&quot] ADI SOYADI[/FONT]

    [FONT=&quot] KATILDIĞI ÖĞRENCİ KULÜBÜ[/FONT]



    [FONT=&quot] TARİH İMZA[/FONT]



    [FONT=&quot]Not : Öğrenci bu formdaki soruları cevaplandırarak sınıf öğretmeni, sınıf/şube rehber öğretmeni veya danışman öğretmene verir.[/FONT]
    EK-8

    SOSYAL ETKİNLİKLER DANIŞMAN
    [FONT=&quot]ÖĞRETMEN DEĞERLENDİRME FORMU[/FONT]



    [FONT=&quot]Öğrencinin Adı Soyadı :[/FONT]


    [FONT=&quot]Çalışmanın Adı :[/FONT]

    [FONT=&quot]Öğrencinin katıldığı toplam etkinlik saati:[/FONT]

    [FONT=&quot]Öğrencinin etkinlik süresince;[/FONT]


    [FONT=&quot]PUAN[/FONT]
    [FONT=&quot](1-20)[/FONT]
    [FONT=&quot]1- Zamanını etkin bir biçimde kullanması[/FONT]





    2- Planlama becerisini etkin bir şekilde kullanması





    [FONT=&quot]3- Organizasyon becerisini etkin bir biçimde kullanması[/FONT]





    [FONT=&quot]4- Yaratıcılık yönünü etkin bir biçimde kullanması[/FONT]





    [FONT=&quot]5- Karar verme yetisini etkin bir şekilde kullanması[/FONT]





    TOPLAM



    [FONT=&quot]6- Öğrenciye ait gözlemleriniz: .......................................................................................................[/FONT]
    [FONT=&quot]..........................................................................................................................................................[/FONT]
    [FONT=&quot]..........................................................................................................................................................[/FONT]
    [FONT=&quot]..........................................................................................................................................................[/FONT]
    [FONT=&quot]..........................................................................................................................................................[/FONT]
    [FONT=&quot]..........................................................................................................................................................[/FONT]
    [FONT=&quot].........................................................................................................................................................[/FONT]

    SONUÇ:

    [FONT=&quot]TARİH:[/FONT]
    İMZA

    [FONT=&quot]Not : Bu form, öğrencinin danışmanlığını yapan sınıf öğretmeni, sınıf/şube rehber öğretmeni [/FONT]
    [FONT=&quot] veya danışman öğretmen tarafından doldurularak okul müdürüne teslim edilir.[/FONT]


    [FONT=&quot]EK-9[/FONT]
    [FONT=&quot]GÖNÜLLÜ VELİLER HANGİ İŞLERİ YAPABİLİR[/FONT]


    [FONT=&quot]Gönüllü veliler, Gönüllü Veliler Başvuru Formunu öğretim yılı başında doldurarak Sosyal Etkinlikler Kuruluna verirler. Bu çalışmalardan uygun görülenlerin uygulamaya konulması amacıyla aşağıdaki işleri yapabilirler. [/FONT]
    [FONT=&quot]1.[/FONT][FONT=&quot]Ana sınıflarında belirtilen zamanlarda kısa bir öykü okumak.[/FONT]
    [FONT=&quot]2.[/FONT][FONT=&quot]Kütüphane, Fen ve Teknoloji, bilgisayar lâboratuarının sürekli açık tutulabilmesi için belirli sürelerde sözü edilen yerlerde rehberlik yapmak.[/FONT]
    [FONT=&quot]3.[/FONT][FONT=&quot] Belirtilen süreler içerisinde bilgisayar, ebru, resim, seramik vb. konularda kurs vermek.[/FONT]
    [FONT=&quot]4.[/FONT][FONT=&quot]Gerektiğinde öğrenciler için toplum hizmeti yapılacak kurum/kuruluşlardan randevu almak.[/FONT]
    [FONT=&quot]5.[/FONT][FONT=&quot]Öğrenci taşımasına uygun bir araçla öğrencileri bir yerden başka bir yere götürmek.[/FONT]
    [FONT=&quot]6.[/FONT][FONT=&quot]Bir mektubu postaya vermek.[/FONT]
    [FONT=&quot]7.[/FONT][FONT=&quot]Okulun bir aracını tamir etmek. [/FONT]
    [FONT=&quot]8.[/FONT][FONT=&quot]Kırılan bir pencereyi takmak.[/FONT]
    [FONT=&quot]9.[/FONT][FONT=&quot]Bahçeye bir fidan dikmek[/FONT]
    [FONT=&quot]10. Bahçede belli bir bölgenin bakımını üstlenmek.[/FONT]
    [FONT=&quot]11.[/FONT][FONT=&quot]Öğrencilerin gezilerine refakat etmek[/FONT]
    [FONT=&quot]12.[/FONT][FONT=&quot]Gezilerin organizasyonunu yapmak[/FONT]

    [FONT=&quot] EK-10[/FONT]
    [FONT=&quot]GÖNÜLLÜ VELİ BAŞVURU FORMU[/FONT]
    [​IMG]


    [FONT=&quot]Adı Soyadı :...............................................................................................................................[/FONT]

    [FONT=&quot] Mesleği :...............................................................................................................................[/FONT]

    [FONT=&quot] Emekli ise emekli[/FONT]
    [FONT=&quot] olduğu kurum :...............................................................................................................................[/FONT]

    [FONT=&quot] Yaşı :...............................................................................................................................[/FONT]

    [FONT=&quot] Sabit Telefonu :...............................................................................................................................[/FONT]

    [FONT=&quot] Cep Telefonu :...............................................................................................................................[/FONT]

    [FONT=&quot] Adresi :...............................................................................................................................[/FONT]

    [FONT=&quot] Hangi işi yapabileceği :...............................................................................................................................[/FONT]
    [FONT=&quot]1)[/FONT][FONT=&quot].............................................................................................................[/FONT]
    [FONT=&quot]2)[/FONT][FONT=&quot].............................................................................................................[/FONT]
    [FONT=&quot]3)[/FONT][FONT=&quot]............................................................................................................[/FONT]

    [FONT=&quot] Yapacağı işin kesin[/FONT]
    [FONT=&quot] Tarihi ve saati :..................................................................................................................[/FONT]

    [FONT=&quot] Varsa yapılacak işe ilişkin[/FONT]
    [FONT=&quot] belge ve sertifikası :..................................................................................................................[/FONT]

    [FONT=&quot] Varsa okul tarafından[/FONT]
    [FONT=&quot] temin edilmesini istediği[/FONT]
    [FONT=&quot] araç gereçler :..................................................................................................................[/FONT]

    [FONT=&quot] Okulun koordinasyonuna[/FONT]
    [FONT=&quot] ihtiyaç duyulan kurum ve[/FONT]
    [FONT=&quot] kuruluşlar :..................................................................................................................[/FONT]

    [FONT=&quot] Kendisinin koordinasyon[/FONT]
    [FONT=&quot] sağlayacağı kurum ve kuruluşlar :...........................................................................................................[/FONT]


    [FONT=&quot]Gönüllü Veli Sosyal Etkinlikler Kurulu Başkanı[/FONT]
    [FONT=&quot] Adı Soyadı Adı Soyadı[/FONT]
    [FONT=&quot] İmzası [/FONT][FONT=&quot] İmzası[/FONT]


    [FONT=&quot]EK-11[/FONT]
    [FONT=&quot]VELİ İZİN BELGESİ[/FONT]

    [FONT=&quot] Velisi bulunduğum ..................... sınıfı ...................... nolu öğrencinin planlanan .............................................. toplum hizmeti çalışmasına katılmasında herhangi bir sakınca görmediğimi bildiririm.[/FONT]


    [FONT=&quot]Veli[/FONT]​
    [FONT=&quot]Adı Soyadı[/FONT]​



    [FONT=&quot]Adres :[/FONT]
    [FONT=&quot]Tel :[/FONT]

    Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ‘’25904’’ Sayiılı Resmi Gazete
    Yayınlanan Değişiklik
    Yönetmelik
    Millî Eğitim Bakanlığından:
    Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumları
    Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinde Değişiklik
    Yapılmasına Dair Yönetmelik
    MADDE 1 — 13/1/2005 tarihli ve 25699 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin 13 üncü maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
    "d) Öğrencinin seçtiği toplum hizmeti çalışmalarına katılması için önceden velisinin izni alınır (EK-11)."
    MADDE 2 — Aynı Yönetmeliğin 21 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
    "Madde 21 — Sosyal etkinlikler kapsamında yakın çevre, yurt içi ve yurt dışına gözlem-inceleme-araştırma veya kültürel, turizm ve ziyaret amaçlı geziler düzenlenebilir. Bu geziler, hazırlanacak gezi planına göre yapılır.
    Bu konuda aşağıdaki hususlara uyulur;
    a) Herhangi bir ders veya sosyal etkinlik kapsamında hazırlanan ve çalışma programlarında gösterilen konularla ilgili olarak geziler düzenlenir. Ders öğretmenleri veya danışman öğretmenler, yapacakları gezi ile ilgili gezi planlarını hazırlar ve en az 15 gün önce okul müdürlüğüne verirler. Okul Müdürlüğünce geziye ilişkin belgeler, gezi onayı alınmak üzere il/ilçe millî eğitim müdürlüğüne gönderilir.
    b) Okulun bulunduğu il/ilçe sınırları içinde yapılacak gezilerle ilgili onay, okul müdürlüğünün teklifi üzerine il/ilçe millî eğitim müdürünce verilir.
    c) İl sınırları dışına yapılacak gezilerle ilgili onay, il/ilçe millî eğitim müdürlüğünün teklifi üzerine mülkî amirce verilir.
    d) Bilim, tiyatro, spor, müzik, folklor, beceri yarışması, sosyal etkinlikler ve bunların hazırlık çalışmaları ile benzeri yurt dışı gezilere katılacak resmî ve özel, örgün ve yaygın eğitim yönetici, öğretmen ve öğrencilerinin görevli-izinli sayılmalarına ilişkin onay, il millî eğitim müdürlüklerinin teklifi üzerine valiliklerce verilir.
    e) İzin onaylarında, gezilere katılacak yönetici, öğretmen, öğrenci varsa veli isimleri ile gezi planı yer alır.
    f) Gezilerde 40 öğrenciye kadar bir yönetici ve en fazla üç sorumlu öğretmen, gerektiğinde gönüllü veli görevlendirilir. İmkânları yetersiz öğrencilerin gezi giderleri okul-aile birliklerince karşılanabilir.
    g) Geziler, eğitim-öğretimi aksatmayacak şekilde düzenlenir. Ancak gezi düzenlenen yerin uzaklığı sebebiyle daha uzun zaman gerektiren geziler için onay verilmesi hâlinde yapılamayan dersler, ilgili mevzuat doğrultusunda telafi edilir."
    MADDE 3 — Aynı Yönetmeliğin 25 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
    "Madde 25 — Okullarda, Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri doğrultusunda öğrencilerin gelişim düzeylerine uygun ve güzel sanatlara ilgi duymalarını sağlayan çeşitli gösteri, seminer, konferans, panel ve benzeri etkinlikler düzenlenir.
    Bununla ilgili aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulur.
    a) Resmî ve özel kuruluşlarca hazırlanan film, tiyatro, konser ve diğer sanatsal gösteriler, sadece bir okulda gösterilmesi hâlinde okul müdürlüğünce; birden fazla okulda gösterilmesi hâlinde ise il/ilçe millî eğitim müdürlüklerince alan öğretmenleri, varsa rehber öğretmen, psikolog ve sanat eleştirmeninden oluşturulan komisyonca incelenir. İzlenmesinde sakınca olmadığına ilişkin rapor, il/ilçe millî eğitim müdürünce onaylanır ve söz konusu etkinlikler, gösterilmek istenen okul müdürlüklerinin sorumluluğunda gerçekleştirilir.
    b) Bu etkinliklerin hangi tür ve seviyedeki okullarda gerçekleştirileceği raporda belirtilir.
    c) Okullar arası etkinlikler, ilgili okul yöneticileri ile eğitim bölgesi koordinatör müdürünün iş birliği sonucunda gerçekleştirilir.
    d) Ayrıca okulların kendi bünyelerinde düzenlenen konferans, panel ve benzeri etkinliklerden il/ilçe millî eğitim müdürlükleri bilgilendirilir."
    MADDE 4 — Aynı Yönetmeliğin 26 ncı maddesinin ikinci fıkrasının (ı) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
    "ı) Oyunların metinleri, okul müdürlüğünce müdür yardımcısının başkanlığında en az biri alan öğretmeni olmak üzere üç öğretmenden oluşturulan komisyonca incelenir. Oyunların oynanmasında sakınca olmadığına ilişkin rapor okul müdürünce onaylandıktan sonra bu etkinlikler gerçekleştirilir."
    MADDE 5 — Aynı Yönetmeliğin 33 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
    "Madde 33 — Özel yönetmeliği bulunan kulüplerin dışındaki öğrenci kulüplerinde Toplantı Karar Defteri ve Evrak Dosyası tutulur."
    MADDE 6 — Aynı Yönetmeliğin ekleri "EK-1" ile "EK-2" ekteki şekilde değiştirilmiştir.
    Yürürlük
    MADDE 7 — Bu Yönetmelik, yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
    Yürütme
    MADDE 8 — Bu Yönetmelik hükümlerini, Millî Eğitim Bakanı yürütür.








    EK –1
    ÖĞRENCİ KULÜPLERİ ÇİZELGESİ
    Kültür ve Edebiyat Kulübü
    Yayın ve İletişim Kulübü
    Müzik Kulübü
    Resim Kulübü
    Halk Oyunları Kulübü
    Tiyatro Kulübü
    Kütüphanecilik Kulübü
    Sivil Savunma Kulübü
    Gezi, Tanıtma ve Turizm Kulübü
    Çevre Koruma Kulübü
    Satranç Kulübü
    Hayvanları Koruma Kulübü
    Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma, Çocuk Esirgeme, Kızılay ve Benzeri Kulüpler
    Sağlık, Temizlik, Beslenme ve Yeşilay Kulübü
    Havacılık Kulübü
    Spor Kulübü
    Bilim-Fen ve Teknoloji Kulübü
    Fotoğrafçılık Kulübü
    Trafik Güvenliği ve İlkyardım Kulübü
    Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma ve Okul Müzesi Kulübü
    İzcilik Kulübü
    Bilinçli Tüketici Kulübü
    Kooperatifçilik Kulübü
    Meslek Tanıtma Kulübü
    Demokrasi, İnsan Hakları ve Yurttaşlık Kulübü
    Engellilerle Dayanışma Kulübü
    Yeşili Koruma Kulübü
    Çocuk Hakları Kulübü
    Denizcilik Kulübü

    Okullarda bu çizelgede yer alan kulüpler dışında da kulüpler oluşturulabilir. Konuları birbirine yakın olanlar birleştirilerek yeni öğrenci kulüpleri oluşturulabilir.

    EK –2
    BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR ÇİZELGESİ
    Günler ve Haftalar
    İlköğretim Haftası (Eylül ayının 3. haftası)
    Gaziler Günü (19 Eylül)
    Hayvanları Koruma Günü (4 Ekim)
    Ahilik Kültürü Haftası (8-12 Ekim)
    Birleşmiş Milletler Günü (24 Ekim)
    Kızılay Haftası (29 Ekim-4 Kasım)
    Lösemili Çocuklar Haftası (2-8 Kasım)
    Atatürk Haftası (10-16 Kasım)
    Afet Eğitimi Hazırlık Günü (12 Kasım)
    Dünya Felsefe Günü (20 Kasım)
    Öğretmenler Günü (24 Kasım)
    Dünya AIDS Günü (1 Aralık)
    İnsan Hakları ve Demokrasi Haftası (10 Aralık gününü içine alan hafta)
    Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası (12-18 Aralık)
    Enerji Tasarrufu Haftası (Ocak ayının 2. haftası)
    Sivil Savunma Günü (28 Şubat)
    Yeşilay Haftası (Mart ayının ilk haftası)
    Girişimcilik Haftası (Mart ayının ilk haftası)
    Bilim ve Teknoloji Haftası (8-14 Mart)
    İstiklâl Marşı’nın Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy’u Anma Günü (12 Mart)
    Tüketiciyi Koruma Haftası(15-21 Mart)
    Şehitler Günü (18 Mart)
    Türk Dünyası ve Toplulukları Haftası (21 Mart Nevruz gününü içine alan hafta)
    Orman Haftası (21-26 Mart)
    Dünya Tiyatrolar Günü (27 Mart)
    Kütüphaneler Haftası (Mart ayının son pazartesi günü)
    Turizm Haftası (15-22 Nisan)
    Dünya Kitap Günü (23 Nisan gününü içine alan hafta)
    Bilişim Haftası (Mayıs ayının ilk haftası)
    Trafik ve İlkyardım Haftası (Mayıs ayının ilk haftası)
    Vakıflar Haftası (Mayıs ayının 2. haftası)
    Engelliler Haftası (10-16 Mayıs)
    Müzeler Haftası (18-24 Mayıs)
    Etik Günü (25 Mayıs günü)
    Çevre Koruma Haftası (Haziran ayının 2. haftası)
    Mahallî Kurtuluş Günleri ve Atatürk Günleri ile Tarihî Günler (Gerçekleştiği tarihlerde)

    Bu çizelgede yer almayan diğer ulusal/uluslararası gün ve haftaların kutlanmasına/anılmasına kurumların tür, seviye, imkân ve şartlarına; çevrenin ekonomik, sosyal, kültürel ve coğrafi özelliklerine göre okul yönetimlerince karar verilir.

    Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ‘’25917’’ Sayiılı Resmi Gazete
    Yayınlanan Değişiklik
    Yönetmelik
    Milli Eğitim Bakanlığından:
    Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumları
    Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinde Değişiklik
    Yapılmasına Dair Yönetmelik

    MADDE 1 — 13/1/2005 tarihli ve 25699 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin ekinde yer alan "Öğrenci Kulüpleri Çizelgesi" adlı (EK-1), ekteki şekilde değiştirilmiştir.
    Yürürlük
    MADDE 2 — Bu Yönetmelik, yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
    Yürütme
    MADDE 3 — Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür.

    EK –1
    ÖĞRENCİ KULÜPLERİ ÇİZELGESİ
    Kültür ve Edebiyat Kulübü
    Yayın ve İletişim Kulübü
    Müzik Kulübü
    Resim Kulübü
    Halk Oyunları Kulübü
    Tiyatro Kulübü
    Kütüphanecilik Kulübü
    Sivil Savunma Kulübü
    Gezi, Tanıtma ve Turizm Kulübü
    Çevre Koruma Kulübü
    Satranç Kulübü
    Hayvanları Koruma Kulübü
    Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma, Çocuk Esirgeme, Kızılay ve Benzeri Kulüpler
    Sağlık, Temizlik, Beslenme ve Yeşilay Kulübü
    Havacılık Kulübü
    Spor Kulübü
    Bilim-Fen ve Teknoloji Kulübü
    Fotoğrafçılık Kulübü
    Trafik Güvenliği ve İlkyardım Kulübü
    Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma ve Okul Müzesi Kulübü
    İzcilik Kulübü
    Bilinçli Tüketici Kulübü
    Kooperatifçilik Kulübü
    Meslek Tanıtma Kulübü
    Demokrasi, İnsan Hakları ve Yurttaşlık Kulübü
    Engellilerle Dayanışma Kulübü
    Yeşili Koruma Kulübü
    Çocuk Hakları Kulübü
    Felsefe Kulübü
    Denizcilik Kulübü
    Okullarda bu çizelgede yer alan kulüpler dışında da kulüpler oluşturulabilir. Konuları birbirine yakın olanlar birleştirilerek yeni öğrenci kulüpleri oluşturulabilir.
    4 Aralık 2007
    #1
  2. bu ne yuhhh babna daha çokm şe ylasım gerçi sen bunu anlamamışsındır kısaca:BANA KÜTÜPANECİLİK kolu ile ilgili skeç lazım
    23 Şubat 2009
    #2
soru sor