Kan Şekerini Dengeleyen Besinler

İsimli konu WH 'Sağlık' kategorisinde, Kronik Depresif üyesi tarafından 14 Ağustos 2011 tarihinde yazılmıştır. Konu Özeti: Kan Şekerini Dengeleyen Besinler. Kan Şekerini Dengeleyen Besinler kan şekeri nasıl düşer - sağlıklı beselenme - diyabet ve beslenme Günlük 2-4 gram tarçın kullanımı, kan şekeri... Kan şekerini dengede tutmak için... Kan Şekerini Düşüren Doğal Bitkiler ...

  1. Kan Şekerini Dengeleyen Besinler
    kan şekeri nasıl düşer - sağlıklı beselenme - diyabet ve beslenme


    Günlük 2-4 gram tarçın kullanımı, kan şekeri kontrolüne yardımcı olabiliyor. Araştırmalarda tarçında bulunan ve suda çözünen bir bileşenin glukoz metabolizmasına yardımcı, kan şekerinin düzenlenmesinde etkili olduğu saptandı.

    Kimyasal yapısı, ‘metilhidroksi kalkon polimeri (MHCP)’ olarak tanımlanan bu bileşen, insülinin hücrelere bağlanmasını sağlayan enzimi etkinleştirerek yağ hücrelerini insüline daha hassas hale dönüştürüyor.

    60 kişinin üzerinde yapılan bir çalışmada 40 gün boyunca her gün tarçın verilen şeker hastalarının şeker düzeyinin, kontrol grubuna göre yüzde 20 oranında daha düşük olduğu tespit edildi. Tarçın tedavisi kesildikten sonra şekerde yükselme yaşandığı da ortaya çıktı. Bu olumlu etkiyi sürekli sağlamak için tarçının toz halinin, yiyecek ve içeceklere katılması iyi bir seçenek olarak görülüyor.

    Tarçın, kilo vermek isteyenlerin şeker ihtiyacını kontrol etmek adına da iyi bir seçim. Tabii ki tarçının kilo vermeye doğrudan bir etkisinin olmadığı, sadece diyete zararsız ve keyif veren bir yardımcı olduğu unutulmamalı. Tarçından çay şeklinde faydalanmak da mümkün.

    Yulaf ve betaglukan
    Yulaf kepeğinde betaglukan isimli suda çözünebilen bir lif bulunuyor. Yulaf betaglukanının, insan sağlığına üç olumlu etkisi var: Kolesterolü ve şekeri düşürüyor, tokluk hissi veriyor.

    Doğru miktarda alınan yüksek kaliteli betaglukan, midede ve bağırsakta safra asidini bağlayan, şeker emilimini geciktiren viskoz bir jel oluşturuyor. Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi’nin 1997 tarihli beyanına göre, “Suda çözünen lifler, doymuş yağ oranı ve kolesterolü düşük bir beslenmeye eklendiğinde, kalp damar hastalıkları riskini azaltabiliyor.” Bu etki, 3 gram ve her öğünde en az 0.75 gram betaglukan bulunduran ürünler için geçerli.

    Kalite ve miktar, iki kritik nokta
    Uygun kalite ve miktarda alınan yulaf betaglukanı jel yapının oluşumunda çok önemli. Çünkü jel yoksa etki de olmuyor. Yulaf betaglukanıyla tatlı ihtiyacınızı kontrol edebilirsiniz. İçine meyve parçaları, tarçın ve az yağlı süt ekleyebilir veya yulaf çerezi olarak ara öğünlerde tercih edebilirsiniz.

    Stevia rebaudiana
    Bazı bitkiler doğal olarak şeker tadına sahip olmalarına rağmen kalori içermiyor, işte bunlardan biri de stevya rebaudina. Stevyanın yaprakları, güçlü tatlandırıcı özelliğinden dolayı Güney Amerika ve Paraguay’da yaşayan Guarani yerlileri tarafından yüzyıllardan beri kullanılıyor. ‘Tatlı yaprak’ olarak da bahsedilen bu bitki, şeker yerine kullanıldığında aynı tadı veriyor. Bu sayede günlük beslenmelerinde daha az kalori almak ve şeker miktarını dengelemek isteyenler için iyi bir alternatif olarak karşımıza çıkıyor.

    Stevya bitkisiyle hazırlanmış tatlandırıcılarla yapılan yiyecekler pişirilebiliyor veya fırınlanabiliyor. Bu sebeple yoğun ilgi görüyor. Her tatlandırıcının kendine özgü özellikleri ve tat profili var ama hiçbir tatlandırıcının tadı şekerle aynı değil. Şekerin tadına mümkün olduğu kadar yaklaşabilmek için biraz şeker, biraz tatlandırıcı kullanarak size en uygun tadı bulmaya çalışabilirsiniz. Böylece ‘tatlı bana yasak psikolojisi’yle mutsuz olmazsınız.

    Su muhallebisi:
    1 çay bardağı su, yarım çay bardağı süt, 1 tatlı kaşığı nişasta, 1 çay kaşığı stevya bitki özü, 1 çay kaşığı esmer şekeri bir tencerede karıştırın ve pişirin. Ufak kaplara dökerek servis edebilirsiniz. Üzerine arzu edilirse dövülmüş fındık ve tarçın ilave eklenebilir.

    Tarçınla ne yapabilirsiniz?

    Meyve salatalarına ekleyebilirsiniz,
    Elma, ayva, muz yerken üzerine serpiştirebilirsiniz,
    Bitki çaylarına çubuğu ilave edebilirsiniz.

    Tarçınlı elmalı dondurma:
    Elmayı rendeleyin, 4 tam cevizi içine ufak parçalar halinde ekleyin. 1 çay kaşığı tarçın, 1 top light dondurmayla tüketin.

    Tarçınlı yoğurt
    1 orta boy rendelenmiş armut, ufak parçalara bölünmüş 10 badem, vanilya, 1 çay kaşığı tarçın ve 200 gram light yoğurdu karıştırın. Buzlukta dondurma kıvamına gelene kadar bekletin.

    Tarçınlı muzlu süt
    200 mililitre light süt, 1 küçük boy muz, 1 çay kaşığı tarçını mikserden geçirin. Dilerseniz biraz stevya bitki özü veya balla tatlandırabilirsiniz.
    14 Ağustos 2011
    #1
  2. Kan Şekerini Dengeleyen Besinler Cevapları

soru sor

Kan Şekerini Dengeleyen Besinler

Alakalı Aramalar:

  1. kan şekerini dengeleyen besinler

    ,
  2. şeker dengeleyen bitkiler

    ,
  3. kan şekerini düşüren gıdalar