Hangi Mineral Ne ise Yarar?

İsimli konu WH 'Kültür' kategorisinde, shempatiq üyesi tarafından 22 Şubat 2008 tarihinde yazılmıştır. Konu Özeti: Hangi Mineral Ne ise Yarar?. HANGİ MİNERAL NE İŞE YARAR? KLORÜR: Yaşam için küçük miktar klorür zorunludur, sindirim sistemini değişmeden geçip, idrarın bir kısmı olur Klorür sodyum... > Hangi Mineral Ne Işe Yarar? ReAIWan-Hangi mineral ne işe yarar? ...

  1. HANGİ MİNERAL NE İŞE YARAR?

    KLORÜR: Yaşam için küçük miktar klorür zorunludur, sindirim sistemini
    değişmeden geçip, idrarın bir kısmı olur Klorür sodyum ile hücresel sıvıda
    bulunur ve vücut ağırlığının yaklaşık %0.15'ini oluşturur. Sodyum ve
    potasyumla birlikte klorür tüm vücut sıvılarının pH'sının uygun dağılımını
    ve sağlıklı . Sinir ve kas fonksiyonunu sağlar. Bağımsız olarak,
    Klorürsindirim ve atık yok etmeye katkıda bulunur. Klorür besinleri
    sindirmede en önemli sıvılardan olan . hidroklorik asidin ana bileşenidir. Azlığı aşırı
    terleme, kusma veya ishalden oluşabilir. Düşük klorür seviyesi vücut
    sıvılarının bazikleşmesi, dehidrasyon ve idrarda potasyum azlığına neden
    olur.
    Kaynaklar: Maden suları ,kereviz, marul, zeytin, çavdar, deniz suyu, deniz
    otu ve domates.

    SODYUM: Sodyum su dengesi ve etkin mide, sinir ve kas fonksiyonu için kan
    pH'sının seviyeleşmesi ve . potasyumun hücre zarlarından dışarı pompalanması
    için uygun ortamı sağlamaya yardım eder. Sodyum azlığı mide krampları,
    anorexia, karıştırma, dehidrasyon, depresyon, baş dönmesi, yorgunluk, hayal
    görme, başarısı, kalp çarpıntısı, tat duyusu bozukluğu, uyuşukluk, düşük kan
    basıncı, hafıza bozukluğu, kas zayıflığı, tiksinme, zayıf koordinasyon,
    nöbet ve kilo kaybına sebep olur.
    Kaynakları: Maden suları,hamsi balığı, peynir, deniz tuzu, kabuklu deniz
    hayvanları, kırmızı ve yeşil biber ve deniz sebzeleri.

    SÜLFÜR: Sülfür kanı dezenfekte etmekte/temizlemekte önemlidir ve vücudun
    bakterilere direncine yardımcı olur. Mineraller vücudumuzun zehirli
    maddelere, radyasyonun ve hava kirliliğinin zararlı etkilerine karşı korur.
    Safra salgısını canlandırır ve yaşlanma prosesini yavaşlatır.

    Kaynakları: Maden suları, Brüksel lahanası, kuru fasulye, lahana, yumurta,
    balık, sarımsak, et, soğan, deniz tuzu, soya fasulyesi, şalgam.

    KALSİYUM: Kalsiyum bir çok kişinin bildiği gibi . kemik ve dişlerin yapı,
    oluşum ve sürdürülmesinde temel bir gereksinimdir. Kemik erimesini azaltmada
    yardımcı olur. Bu temel mineral aynı zamanda. kan basıncı, kan pıhtılaşması,
    kas büyümesi, sinir geçirme, kanser önleme, enerji üretme, yağ parçalamaya yardımcı olur ve erken kalp hastalıkları riskini azaltığına inanılır. Kalsiyummagnezyumla birlikte birbirini tamamlayarak mükemmel çalışır. Örneğin
    kalsiyum kasları kasarken/gererken magnezyum gevşetir. Azlığı eklem
    ağrıları, tırnak kırılması, depresyon, çarpıntı, hayal görme, yüksek kan
    kolestorölü, kalp çarpıntısı, yüksek tansiyon, hiperaktif egzama,
    uykusuzluk, kas krampları, sinirlilik, renk solukluğu, romotoit artirit,
    raşitizm ve diş çürümesine yol açar.

    Kaynakları: Maden suları, Badem, asparagus, brokoli, tereyağı, lahana,
    keçiboynuzu, karahindiba çiçeği, yeşil yapraklı sebzeler, keçi sütü, incir,
    süt ve süt ürünleri, somon balığı, sardunya balığı, deniz tuzu, deniz
    ürünleri, susam tohumları, şalgam yeşilliği, böğürtlen yaprağı, kuşburnu,
    nane, yulaf, hardal yeşilliği.

    MAGNEZYUM: İnsan vücudunda %0.05 magnezyum bulunur. Buda ortalama bir
    insanda 35 gr'a karşılık gelir. Kanın litresinde 1.6-2.1 miliekivalan
    magnezyum bulunur. Magnezyum insan vücuduna kalsiyumun kullanımı, kalp
    fonksiyonları, kan basıncı, enerji üretimi, dinlenerek uyumaya yardım etmede
    gereklidir. Eğer vücutta magnezyum eksikliği varsa, kasları kalsiyum istila
    edip kramplara/seğirmelere neden olabilir. Beslenme düzeninde kalsiyum,
    magnezyum, sodyum ya da potasyum eksikliği bacak kramplarına sebep
    olabilmektedir. Terlendiğinde vücutta depolanan bu mineral kullanılmaya
    başlar. Araştırmacılar kalp krizi kurbanlarının genellikle kanında ve kalp
    kaslarında . magnezyum azlığını tespit etmişlerdir. Azlık belirtileri astım,
    kalp tutukluluğu, kronik yorgunluk, uykusuzluk, asabiyet, sindirim azlığı,
    solunum bozuklukları, hızlı kalp atışları ve kuşatılmadır. .

    Kalp krizlerinde hastaya hemen magnezyum verilişi yaşamasını %60 artırdığı
    bilinmektedir. Çocuklar ve yaşlılar için özellikle kış aylarında magnezyum
    gereklidir. . Migrene karşı özellikle magnezyum mineral takviyesi
    yapılmaktadır. Magnezyum beyindeki damarları rahatlatarak kan akışını
    iyileştirmektedir.

    Kaynakları: Maden suları, elma, kayısı, avokado, muz, pekmez-tahin, bezelye,
    esmer pirinç, süt ürünleri, balık, incir, sarımsak, greyfurt, yeşil yapraklı
    sebzeler, limon, Lima fasulyesi, et, ceviz, karabiber, maydanoz, şeftali,
    nane, somon balığı, deniz tuzu, susam tohumu, soya fasulyesi, tofu, tahıl ve
    tahıl taneleri.

    POTASYUM: Potasyum vücut sıvılarının dengesinin sürdürülmesi, sinir
    sinyallerinin iletimi, insülün serbest bırakması, kas gerilmesine yardımcı
    olur. Rafine ürünler kullanıldığı için . potasyum azlığı insanlar için sık
    görülür çünkü diüretik alışı ve fazla miktarda su içişi hayati potasyumun
    dışarı atılmasına neden olur. Domatesteki potasyum vücudun ihtiyacı olan ama
    tansiyonu artıran sodyumun yerine geçer. Potasyum yorgunluk, zayıflık,
    ruhsal depresyon, düşük tansiyon, kas yorgunluğu, tuz tutunumu ve normal
    dışı kalp atışlarına sebep olur.

    Kaynakları: Maden suları, avokado, muz, kırmızı pancar, esmer pirinç, hurma,
    meyve kurusu, incir, balık, meyve, sarımsak, pırasa, domates, et, fındık,
    portakal, patates, piliç, kuru üzüm, sebzeler, tahıl taneleri.

    BOR: Bor sağlıklı kemikler, dişler ve kalsiyum, magnezyum ve fosforun uygun
    metabolizması için ihtiyaç duyulan iz mineralidir. Bor . beyin
    fonksiyonlarını geliştirir, kemik erimesini azaltır ve kas yapar. Bor azlığı
    D vitamini azlığını hızlandırır. D vitaminini böbreklerde en aktif form
    haline dönüştürmek için gereklidir. . Östrojen gibi belli hormonların aktive
    edilmesi için bor gerekmektedir.

    Kaynakları: Maden suları, elma, havuç, tahıl, üzüm, yapraklı sebzeler,
    fındık, armut.

    DEMİR: Demir bir çok enzim için hayati bir bileşendir. Hastalıklara direnci
    azaltır, yorgunluğu azaltır ve . kanın kırmızı hücrelerinin oksijenlenmesini
    sağlar. Azlığı anemi, konsantrasyon azlığı, kırılgan saçlar, uyku hali,
    kırılgan kemikler, sinirlilik, şişmanlık, azalan fiziksel kapasite ve azalan
    bağışıklık fonksiyonlarına sebep olur.

    Kaynakları: Maden suları, badem, avokado, fasulye, kırmızı pancar, pancar,
    mısır gevreği, hurma, yeşil yapraklı sebzeler, ciğer, Lima fasulyesi,
    böbrek, et, yumurta, balık, akdarı, fındık, midye, şeftali, armut, piliç,
    kabak, kuru üzüm, pirinç, kahve, tahıl, deniz sebzeleri istiridye.

    MANGANEZ: Manganez minerali kemik oluşumu ve bakımı, bağ dokuları için çok
    gereklidir. . Protein ve genetik malzemelerin sentezine katkıda bulunur ve
    besinlerden enerji üretmeye yardımcı olur. Aynı zamanda antioksidan görevi
    görür ve normal kan pıhtılaşmasına yardımcı olur. Manganez . glikoz
    metabolizmasının anahtar enziminde önemli bir yardımcı faktördür. Azlığı
    diyabet ve sık sık pankreas sorunlu . erken doğumlara sebep olabilmektedir.
    Diyabetliler normal kişilerin yaklaşık yarısı kadar manganeze sahiptirler.

    Kaynakları: Maden suları, avokado, kuru bezelye, yumurta, yeşil yapraklı
    sebzeler, fındık, deniz sebzeleri, tahıl taneleri, kara hindiba çiçeği.

    FOSFOR: Fosfor hem. kemik hem de diş oluşumu için gereklidir ve hücrelerin
    büyümesine yardım eder. Azlığı pek yaygın olmamakla birlikte kötü
    absopsiyon, endişe, kuruntu, düzensiz nefes, deri hassaslığı, zayıflık ve
    kilo değişimine sebep olur.
    Kaynakları: Maden suları, asparagus, mısır, süt ürünleri, yumurta, balık,
    meyveler, meyve suyu, pırasa, piliç, et, kepek..

    LİTYUM: Lityum beyinin depresyon ve alkol bağımlılığı gibi . ruhsal
    bozuklukların sebeplerini azaltma ve önlemeye yardımcı olur. Bu mineral
    azlığı pek yaygın değildir.

    Kaynakları: Maden suları, inek ciğeri, patlıcan yapraklı sebzeleri pırasa,
    patates, tahıllar, deniz ürünleri ve domates..

    SELENYUM: Savunma sisteminin güçlendirilmesinde katkıda bulunur. . Kanserden
    korumada etkilidir. Serbest radikallerin artığı durumlarda (sigara içilmesi,
    hava kirliliği, ultraviole ışınları ve radyasyona maruz kalma) etkilidir.
    Kardiyovasküler hastalıklardan korunmaya yardımcı olur. Karaciğer
    fonksiyonlarının korunmasına yardımcıdır. Üreme yeteneğinin korunmasını
    sağlar .

    ÇİNKO: Tüm mineraller vücut için önemli iken, çinko diğerleri içinde en ağır
    işçilerden biridir. Çinko sperm üretiminde çok önemlidir. Çinko azlığı . sperm
    sayısı azlığı ve testosteron seviyesinin azlığına sebep olmaktadır. Geç
    iyileşen kesik ve yaralar bedenin çinkoya ihtiyacını gösterebilir. Bu madde
    yaraların iyileşmesini hızlandırmakta önemlidir. . Hücreleri yenilemek ve
    yenilerinin oluşmasını sağlamada çinko önemlidir.

    Kaynakları: Maden suları, biftek, istiridye, hindi ,tahıl ve baklagiller,
    kahvaltı gevrekleri, lifli yiyecekler.

    Alıntı.
    22 Şubat 2008
    #1
  2. Hangi Mineral Ne ise Yarar? Cevapları

  3. boşu boşuna yapmışın kimse yorum yapmamış
    1 Ekim 2009
    #2
soru sor

Hangi Mineral Ne ise Yarar?