Dengeli zayıflamak için sık diyet değiştirin

İsimli konu WH 'Estetik Ve Diyet' kategorisinde, \\marjory\\ üyesi tarafından 15 Kasım 2007 tarihinde yazılmıştır. Konu Özeti: Dengeli zayıflamak için sık diyet değiştirin. Eğer diyet yapıyor ve beslenmenizi salata, ızgara ve diyet ürünlerle sınırlıyor, ekmeği kıstığınız halde bir türlü kilo veremiyorsanız yanlış yoldasınız.... Diyet ve dengeli beslenme diyet ve dengeli beslenme ...

  1. Eğer diyet yapıyor ve beslenmenizi salata, ızgara ve diyet ürünlerle sınırlıyor, ekmeği kıstığınız halde bir türlü kilo veremiyorsanız yanlış yoldasınız. Dr. Sumru Özbay, "Kızarmış ekmeğin taze ekmeğe, yağı alınmış dana etinin beyaz ete göre kalorisi düşük değil. Eğer kişi kalp hastası değilse sıvı yağ ve beyaz et yememesi için hiçbir neden yok" diyor.

    Tek tip beslenmeyin
    'Beyaz eti kırmızıya tercih edin' demenin 'kırmızı et yemeyin' anlamına gelmediğini söyleyen Özbay yağı alınmış kırmızı etin de tüketilebileceğini belirterek salata üzerine konulan bir çay bardağı mısırın iki dilim ekmeğe eşit olduğuna işaret ediyor. Özbay, "İnsanlar ya ekmeğe haksızlık ediyorlar ya da tek tip beslenmeye dayalı sağlıksız diyetlerle kendilerini kandırıyorlar" diye konuşuyor.

    Günde 3 dilim ekmek normal
    "Ekmek şişmanlatıyor" inancının yanlış olduğunu belirten Özbay, diyetlerde mutlaka ekmek yenmesini öğütledi. Diyetlerde kısıtlanacak öncelikli besinlerin, şeker ve şekerli yiyecekler olması gerektiğini söyleyen Özbay, "Eğer ekmek tamamen kesilirse bu kez vücut açlığını tatlıdan karşılar, bu da tatlı yenmesine yol açar. Şekeri çok iyi ölçmeliyiz. Çaya konulan şekeri hesap etmeliyiz" uyarısında bulundu. Özbay, günde üç dilim ekmeğin, haftada 1 - 2 porsiyon tatlı, 3 - 4 yumurta yenebileceğini kaydetti.

    Vücut kiloya alışır
    Kilo vermeye başlayan vücudun kısa sürede kendini o kiloya alıştırdığını, daha fazla vermemeye direndiğini belirten Dr. Sumru Özbay, bu nedenle sık diyet yaparak kilo alıp veren kişileri zayıflatmanın bir hayli zor olduğuna işaret ediyor.
    Özbay, "Vücudun bu direncini kırmak için diyeti değiştiriyoruz. Bazı bünyeler varki 8 - 10 kilodan sonra zayıflama durma noktasına geliyor. Kilo verme yavaşlıyor. Direnç noktasına geliniyor. Bu kişilerde birkaç ay o kiloda tutup tekrar yeni bir diyetle kilo verdirmeye çalışıyoruz" diyor.

    [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Diyet kişiye özel olmalı[/FONT]

    Haseki Kardiyoloji Enstitüsü Obezite Polikliği'nden Diyetisyen Selma Önelge de zayıflama diyetlerinin kişiye özel olması gerektiğini söylüyor. Diyetlerde kişinin boyu, kilosu dışında beslenme alışkanlıkları ve ekonomik durumunun da gözönüne alındığını kaydeden Önelge, ayrıca kan şekeri, kolesterol, lipitler ve enzimlere bakıldığını da belirtti. Kişinin uygulayamayacağı diyetleri vermediklerini anlatan Önelge diyete başlandıktan bir ay sonra hastanın kontrol edildiğini, beslenme alışkanlıklarının değişip değişmediğine bakıldığını da ekledi.

    [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Yürüyerek zayıflayın[/FONT]


    Ayakta durarak veya yürüyerek daha fazla zaman geçirin.
    Ev veya bahçe işlerine daha çok zaman ayırın.
    Birşey getirip götürmek için çocuklarınızı yollamayın.
    Telefonla konuşurken ayakta durun.
    Merdivenleri birkaç kalori yakma fırsatı olarak görün ve kullanın.
    Hergün yarım saat daha az televizyon izlemeye çalışın. TV izlerken ütü yapın.
    Kısa mesafelerde araba kullanmayın. Markete gittiğinizde en uzak köşeye parkedin.
    Hergün düzenli yürüyüş yapın. Haftasonları park yürüyüşleri ve bisiklet gezileri yapın, yüzün.
    Fırsat buldukça dans edin.
    İzlemekten zevk aldığınız bir spora başlayın.
    Ev işi yaparken hareketli müzikler dinleyin.
    15 Kasım 2007
    #1
  2. Dengeli zayıflamak için sık diyet değiştirin Cevapları

soru sor

Dengeli zayıflamak için sık diyet değiştirin